Min -03 har tagit enligt följande liter per mil på de 48 tankningar jag har följt upp. ( missade att notera de första 42 milen jag körde.)
2,68
2,45
2,49
2,38
2,31
2,04
2,01
2,12
2,06
2,24
1,95
2,13
2,09
2,13
2,41
2,61
2,70
2,24
2,58
2,37
1,92
2,00
2,07
1,92
2,01
2,25
1,76
2,08
2,73
3,13 Obs lös bränsleledning, läckage!
2,75
2,12
1,94
2,04
2,32
2,29
2,05
2,18
1,92
2,66
2,12
1,90
2,07
2,21
2,38
2,79
2,02
2,48
Bromsad till 136 hk innan kolvbyte, körstilen är varierad allt från speedrun på isen, vattenkörning, långturer i skogen till ren klättring i fjällen med lite transportkörning emellan.
Att -03 spricker i tunneln är inget problem. Om det inte är allt för mycket så är det bara att montera förstärkningar från nyare årsmodell och borra ur sprickspetsen så slutar det att spricka. Starten på sprickan har man redan från fabrik eller efter nån mil eftersm de har bockat tunneln lite knasigt...
Däremot är det klokt att titta runt röret för krängningshämmaren och vid främmre kylaren efter sprickor.