Hydralisk broms på Wildcat 700 efi -93?

Peppsi

Medlem
24 dec 2010
30
0
1
Sundsvall
Tjipp tjopp tjohoo alla skotertokar!!
Nu när de snart är augusti så har man ju faktiskt inte kunna undgå att börja tänka på skotern som står i ett hörn i garaget.
Har ju lite att göra på den inför kommande vinter.
Bland annat så hade jag tänkt byta till hydralisk broms då jag i slutet av förra vintern höll på att slita håret av mig p.g.a alla inställningsmöjliheter på den mekaniska bromsen som sitter där.

Är de någon vänlig själ som kan berätta för mig hur jag gör detta ingrepp enklast?
Kan jag köpa grejer från någon annan arctic??
Kanske ska tillägga att de är back på den. Om man skulle bli tvungen att byta växelhus kåpan.

Tackar de djupaste på förhand.

Mr Racing

Välkänd medlem
5 mar 2011
260
0
16
Hmmm , en -93as wildcat skall det väll sitta hydralisk broms på orginal !! ..

Om inget speciellt är gjort så fins det ju fästen klart för broms ok , så det är ju bara köpa beg och montera dit utan problem om man är lite mek kunnig .

:ciao:

Peppsi

Medlem
24 dec 2010
30
0
1
Sundsvall
Okej. Min sitter de iaf en mekanisk på :)
Vilken skoter kan man köpa ifrån då och är de något mer än handtag, ok och slang man behöver?

Mr Racing

Välkänd medlem
5 mar 2011
260
0
16
Zrt från -95 och framåt bör passa , lika så thundercat från samma årsmodel , kan inte garantera zr modellen , men dom skall troligen vara lika dan ..

Är du osäker så kolla på

http://www.brownsleisureworld.com/frame.cgi?url=http://www.brownsleisureworld.com/snowmobile/Parts/

Här kan du jämföra reservdels nr från olika årsmodeller så du vet säkert .

Hantag med bromsvätskehållare , slang , bromsok + bromsklossar , det är vad som skall behövas , köper du från en skrot ex , se till att du får allt komplett med bulltar muttar oxå , du bör kolla broms skivan oxå så inte någon tidigare ägare gjort något special med din maskin och använt andra saker !! ..

Last edited:

Peppsi

Medlem
24 dec 2010
30
0
1
Sundsvall
Ni har jag suttit och tittat lite i den där länken. Kom fram till att de är i STORTsett samma ok till dom flesta.
Oket som är till -95 zrt har art.nr 0602-679. Letar man vidare på de så är de ersatt med 0602-829 som är typ alla artics modeller fram till -08.
Men hur mycket måste man bygga om då?? Eller ska de bara passa??

Mr Racing

Välkänd medlem
5 mar 2011
260
0
16
Det skall finnas orginal fästen i kedjehuset där man monterar fast broms oket med 2 bultar .

Mxz670

Välkänd medlem
10 okt 2007
610
1
16
Får du inte tag på ett ok från en artrc har jag ett komplett bermbo ok från rev -06 som ligger. Passar säkert med mindre modifikationer. Hör av dig via pm om du är intresserad av närmare bilder och mått.