Import

• Trådskapare Ej medlem/Inloggad
  • Startdatum
E

Ej medlem/Inloggad

Håller på att importera en Yamaha från Usa men det verkar bli problem med regbesiktningen,dom säger på bilprovningen att den måste vara CE godkänd, så jag undrar om det är nån som vet hur man gör för att fixa det??

Bezzerwizzer

Medlem
1 jan 2000
48
0
1
Ring till Yamahas kontor i Sverige och be om hjälp.

Om det är en modell som inte redan finns i Sverige så är det tyvärr i princip omöjligt att regga in den :( ... eller det gäller iallafall för bilar.

E

Ej medlem/Inloggad

Provade att prata med Yamaha sverige men dom hjälper inte till,men det måste ju gå att lösa på nått sätt,det är en Rs så det e ju samma skoter som i sverige.

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Det brukar vara problem med sånt. Vad jag har hört (kan ej garantera att jag har rätt) så är det lättare om det är ett företag som står som importör. Ett företag har rätt att CE-märka sina importerade artiklar som ex. skoter. :)

CE-märkning har tydligen ingen som helst betydelse, egentligen, annat än att företaget som importerade artikeln säger att den är CE-märkt..

Hur du skall gå vidare vet jag inte, men om du eller nån polare har nåt företag så kan ni kanske skriva att det är företaget som köpt in skotern.

Du kan kanske höra om KNRacing har något tips åt dig hur du skall gå tillväga.

Last edited:
E

Ej medlem/Inloggad

Mikael_N skrev:
Det brukar vara problem med sånt. Vad jag har hört (kan ej garantera att jag har rätt) så är det lättare om det är ett företag som står som importör. Ett företag har rätt att CE-märka sina importerade artiklar som ex. skoter. :)

CE-märkning har tydligen ingen som helst betydelse, egentligen, annat än att företaget som importerade artikeln säger att den är CE-märkt..

Hur du skall gå vidare vet jag inte, men om du eller nån polare har nåt företag så kan ni kanske skriva att det är företaget som köpt in skotern.

Du kan kanske höra om KNRacing har något tips åt dig hur du skall gå tillväga.
CE märkning kan man inte enkelt göra, det är faktisk en ganska stor apparat
tyvärr.
Men, alla Polaris är då i alla fall CE märkta, även i USA, så borde även Yamman
vara det, men annars är man ganska rökt.

E

Ej medlem/Inloggad

Jag tror inte att Yamahan är ce märkt i USA,jag tror att det e bara europaserien som märks upp där,men jag vet inte säkert.