indy 500 -98...

GST Spyder

Välkänd medlem
12 feb 2009
401
19
18
Rössjö / Örnsköldsvik
Har bestämtmig för vilken skoter det blir framöver..dvs när vi flyttar till vårt hus i norr för gott, då blir det 06+ switchback troligen..Men fram till dess vill jag åtminstona kunna vara ute ibland och har därför letat en billig lekskoter att kunna vara ute med för skoj.Kan inte ha en 60 tkr skoter stående i stugan..och detkörs för lite för att ligga ute med sådana pengar.

Har nu hittat en indy 500 -98 som jag kan få lös till bra pris och tänkte bara höra vad jag skall kika efter specifikt på dessa? Overall skick är ju inte så svårt att se men nåt annat? Skotern e ju gammal så jag färväntar mig inte nåt toppex men tillräckligt för att hänga med svågrarna ut o fika..samt en bra skoter att lämna till gumman då i sedan köper en switchback :-.) Då har hon en egen att busa lite med*S*

Vad borde man ge för en sådan med närmare 1000mil på mätaren , men i hyfsat bra skick?

Last edited:

GST Spyder

Välkänd medlem
12 feb 2009
401
19
18
Rössjö / Örnsköldsvik
ja strunt samma..nu e den köpt i alla fall :) Var och tittade på den idag och den var faktiskt i fint skick, nygenomgångna förgasare med nya nålar med mera, eftermonterad tempmätare etc. Bra skoter för pengen tycker jag.....

Så får jag klara mig med den tills jag köpt mig den jag skall ha sedan då jag flyttat upp för gott :)

PS: ÄR det att föredra en 32mm matta må tro? Borde inte bli för tungt för den motorn eller? Borde jag byta?

GST Spyder

Välkänd medlem
12 feb 2009
401
19
18
Rössjö / Örnsköldsvik
det sitter inte en 32a på utan jag tänkte ev skaffa en. Satt en 25 mm på i bra skick... Tänkte mest byte ev för skojs skull och lite bättre lös-snöegenskaper.

Oliver:Jag köpte den på "skoterservice" ute i Kroksta...det känner du nog till?
Får inte bifoga bilder till forumet annars hade jag gjort det..men här är bildannonsen kvar på den jag köpte..Vet att blocket anonser inte skall länkas till, men det är ju relevant i posten tills jag kommer till min dator och kan lägga upp bild på riktigt.Skitig på bilden men var i riktigt fint skick den där vad vi kunde se i alla fall.

PS: Den gule i bakgrunden köpte en kompis till mig som var med för att kika på polarisen..han blev så sugen så han köpte den MXZ 800 trippeln *skrattar*

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Grattis till köpet! Jag tycker fortfarande att just indy 500 -98 är riktigt snygga! De är liksom nått magiskt med linjerna på den huven... om de någonsin blir en till skoter i familjen så blir det en sån! :)

GST Spyder

Välkänd medlem
12 feb 2009
401
19
18
Rössjö / Örnsköldsvik
jodå skotern är fin :) Den är dock lite väl gammal och för liten motor för mig i längden men den funkar som sagt kanon till det jag skall ha den till....ut o smååka med svågrarna och polarna där vi har stugan :) Men visst e det en av de finare skotrarna i den ålders/priskategorin tycker jag..definitivt. Så jag är nöjd, gumman ( som skall ha den sedan) är nöjd..så frid och fröjd :)