Nej den har alltid gått likadant. På polaris säger dom att det inte ska behövas göra en ombestyckning men den är helt okörbar på lågfart. Flyttar ibland med renar och då tog den en tank på 4.5 mil, det är lite väl häftigt enligt mig..
Nä har den alltid på tomgång en bra stund på morgonen innan jag åker iväg och har aldrig upplevt att den surnat då. Men när man kört 5-10 kmh en längre sträcka så tar det ett bra tag innan den slutar bluddra när man gasar upp
Hur många mil har den gått?
Kör du ofta och långa sträckor i låg fart?
Går den bra på full gas när den väl rensat ur sig surheten?
Jag funderar på om trottelnålarna och nålmunstyckena är sliten just vid låga trottellyft därav frågorna.
Den har gått för få mil för att nålarna skulle va sliten.
Om trottelnålarna är ställbara i höjd så sänk dem några hack.
Om dessa förgasare har luftbränsle skruvar så skruva på dem så den går magrare. Om skruvarna sitter mellan trottel och insug på motor så är de bränsleskruvar och då skruvar du in dem för snålare gång. Sitter skruvarna mellan trottel och insug mot luftburk är de luftskruvar och då skruvar du ut dem för snål gång.
Du hör på tomgången om den går för magert på lågfat (blandskruvarna) för då rusar eller vandrar tomgången i varvtal.