Indy XLT 95'a, vettigt köp?

leftrustle

Aktiv medlem
27 aug 2012
68
0
6
Umeå
Hej,

Blivit erbjuden att köpa en Indy XLT av en jobbkompis, långa varianten med XTRA 12-fjädring i boggien och dubbelsäte. Gått över 1000 mil.

Är det något att ha? Hur driftsäker är den? Ska mest ha som familjskoter, och kommer vara min första någonsin.

torger

Välkänd medlem
25 feb 2010
102
0
6
Östersund
jag köpte en till svärgubben och den hade gått 1200 mil men de har bytts kolvar nångång under åren men den är då drypsäker.
startar jämt, går hyffsat och inte så dyra i inköp.
nackdelen med den är att man måste stänga bränslekranen om den ska stå lite längre annars surar den ner sig direkt.
förmodligen bara att rengöra förgasarna men inget vi orkat göra då vi oftast kommer ihåg kranen.

Gunnarnil

Ny medlem
15 dec 2012
2
0
1
Skellefteå
XLT är en bra familjeskoter. Orkar dra mycket och tar dig fram även om det inte är en lössnö maskin. Körde aldrig fast där andra fastnade med min och den bara gick och gick. Inte den rappaste men den hänger med ganska bra.

(Torger) Surar den ner så är det kanske dags att byta nålventiler i gasarna.

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
Hade en kort xlt 94a och en kort xlt 95a. 94ran gått 1643 när jag sålde och 95an 1403 när jag sålde !

Bra maskiner och håller som fan bara man inte trimmar

leftrustle

Aktiv medlem
27 aug 2012
68
0
6
Umeå
Köpt den nu, premiärtur i helgen. Funkar bra det lilla jag kört! Hoppas det håller i sig...

Dock märkar man i djupsnön att dn är framtung, funkar det att sätta dit "lappbelag" på den? Vilken typ i sådana fall?