Hallå där! Är lite intresserad av att köpa nytt, och ögonen har fallit på en AC XC 600. Men jag är lite nyfiken om vad som skiljer den åt från SX:n?
Varför drevas många XC-ar om till SX:drevning?
Går den bra i snön, lätt att få upp den på rullen?
Har den back, instrumentbräda, typ hastighetsmätare och milmätare (konstig fråga jag vet)?
hur ligger den till HK-mässigt? har kollat på några regbevis av XC:ar där det står att dom har 77 KW, vilket endast är runt 100 HK. Men jag har också sett andra skriva att den ligger runt 125 HK typ som SX:n.
Är dom mjuk i fjädringen original? är omschimsning av dämpare nödvändig?
Hur är den i jämförelse med t e x IQ rr?
För- och nackdelar med den?
Slutligen är det en bra skoter som är kul att leka med men ändå håller och inte går sönder titt som tätt?
Dela med er om era åsikter och eran kunskap, det skulle uppskattas!:bigsmile:
Edit: ser nu att jag kanske har lagt in detta inlägg på fel forum, men jag kanske får svar på mina frågor ändå!
Varför drevas många XC-ar om till SX:drevning?
Går den bra i snön, lätt att få upp den på rullen?
Har den back, instrumentbräda, typ hastighetsmätare och milmätare (konstig fråga jag vet)?
hur ligger den till HK-mässigt? har kollat på några regbevis av XC:ar där det står att dom har 77 KW, vilket endast är runt 100 HK. Men jag har också sett andra skriva att den ligger runt 125 HK typ som SX:n.
Är dom mjuk i fjädringen original? är omschimsning av dämpare nödvändig?
Hur är den i jämförelse med t e x IQ rr?
För- och nackdelar med den?
Slutligen är det en bra skoter som är kul att leka med men ändå håller och inte går sönder titt som tätt?
Dela med er om era åsikter och eran kunskap, det skulle uppskattas!:bigsmile:
Edit: ser nu att jag kanske har lagt in detta inlägg på fel forum, men jag kanske får svar på mina frågor ändå!
Last edited: