Info om Racing 454 -97

Jonssonboy

Aktiv medlem
6 nov 2008
56
0
1
Alfta
Tjena , undrar över vad orginal bestyckningen är på racing 454 -97 både hög och låg munstycket pga den får för lite.

Jag har ingen instruktionsbok , men jag har tittat i den dära instruktionsboken som ligger här på forumet men det står inget där vad det är för bestyckning.

Så det vore kallas om någon kan hjälpa mig :)

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Jo, så är det.
Men, det kan underlätta att veta vad originalbestyckning är, för att ha något att utgå ifrån :)

Iofs kan du ju utgå från det som sitter i den just nu och sedan bestycka upp den tills den får rätt soppamängd.

Lynxx

Välkänd medlem
4 mar 2008
196
0
6
Jämtland
Hej, jag såg att man kunde köpa en 454 hos stenmark för ett ok pris, ere nån som har effektuppgifter på den och är det som på 440 racing att man måste byta kolvar var 20 timme eller e det som en "vanlig" skotermotor, gasa tills det rasar :) ?

lam-kaka

Välkänd medlem
10 feb 2008
280
2
16
Jämtland
Hej, jag såg att man kunde köpa en 454 hos stenmark för ett ok pris, ere nån som har effektuppgifter på den och är det som på 440 racing att man måste byta kolvar var 20 timme eller e det som en "vanlig" skotermotor, gasa tills det rasar :) ?
Min hade gått 800mil + med orginal kolvarna när jag sålde den, så det är nog bara att gasa :)

Jonssonboy

Aktiv medlem
6 nov 2008
56
0
1
Alfta
Låter ju bra det lam-kaka! Erre nån som vet hur stark den är, 454?
Stark så att den duger att skjutsa på iaf :p drevningen på min är 22/44 så att den har riktigt bra axx , toppfarten ligger på ca 130 enligt mätarn . Kul att köra iaf :) sitter ju TRA-variatorn på min , vet inte om det gör det på alla ?

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Sitter TRA på alla ja. Ska ge 85 hk original har jag för mig, bror min hade en sån där som var crosskitad. Jävulskt rolig.