Köpte en forest fox för någon vecka sedan som skar efter 10.8km(!). Rotax 377 från 1998 med CDI. Gått snålt, troligtvis packning mellan luftrör och luftgrenrör som släppte tjuvluft. Tidigare ägare har dragit om elsystemet hej vilt och kopplat bort nyckeln och handvärmare. Riktigt fula skarvar. Hur som helst, i min iver rev jag ur motorn och fotade/memorerade inte kablarna från tändspolen.
Pysslat ihop motorn med nya delar men får ingen gnista på stiften.. Den tände innan jag demoterade allt. Kablarna som kommer från rotorn och går till CDI-kontakten är gul och vit, till CDI går även blå för tändläge (visst ska det vara så?) och en svart som jag är rätt säker på gick till dödaren. Kollat bort döraren. Borde detta räcka, eller måste jag även koppla de andra rätt för att få gnista?
Från rotorn går även en gul och en gulsvart, prövat jorda den gulsvarta och dragit den gula till regulatorn. Visst borde det stämma? Prövat byta plats på dessa men ingen skillnad.
Tomma kablar som jag inte är säker på var inkopplade är två tvinnade gulgröna och en svart.
Kan jag ha missat något annat när jag skruvade ihop motorn som gör att den inte ger ström? Glömde jag montera magnetsvänghjulet?!
Pysslat ihop motorn med nya delar men får ingen gnista på stiften.. Den tände innan jag demoterade allt. Kablarna som kommer från rotorn och går till CDI-kontakten är gul och vit, till CDI går även blå för tändläge (visst ska det vara så?) och en svart som jag är rätt säker på gick till dödaren. Kollat bort döraren. Borde detta räcka, eller måste jag även koppla de andra rätt för att få gnista?
Från rotorn går även en gul och en gulsvart, prövat jorda den gulsvarta och dragit den gula till regulatorn. Visst borde det stämma? Prövat byta plats på dessa men ingen skillnad.
Tomma kablar som jag inte är säker på var inkopplade är två tvinnade gulgröna och en svart.
Kan jag ha missat något annat när jag skruvade ihop motorn som gör att den inte ger ström? Glömde jag montera magnetsvänghjulet?!