Polaris Indy Ultra Touring 1997, maskinen har elstart
Om man kopplar i en voltregulator med likriktare http://rinab.jetshop.se/default.aspx?main=ShowProduct.aspx&prodid=14169 för att få mer laddning till batteriet. Bör det kopplas enligt nedan då? Till ordinarie voltregulator gick en kabel (gul) och sen en jord i chassiet. Ordinarie voltregulator gissar jag inte behövs mer utan det skall räcka med den nya, eller?
* Gul från "generatorn"/spolen till gul på Rinab regulatorn
* Svarta från Rinab regulatorn kopplas i godset på Rinabregulatorn och sedan till - på batteriet
* Röda på Rinab regulatorn kopplas till + på batteriet
* Grön/gula på Rinab regulatorn jordas på samma sätt som orginalregulatorn var jordad
* Sen regulatorn i sig skall inte anslutas till chassiet utan monteras isolerad från chassiet
Om man utan att ha kopplat den röda till batteriet mäter mellan utgående svart och röd från regulatorn, hur många volt borde den visa då, låt säga vid tomgång 2000varv?
Om man kopplar i en voltregulator med likriktare http://rinab.jetshop.se/default.aspx?main=ShowProduct.aspx&prodid=14169 för att få mer laddning till batteriet. Bör det kopplas enligt nedan då? Till ordinarie voltregulator gick en kabel (gul) och sen en jord i chassiet. Ordinarie voltregulator gissar jag inte behövs mer utan det skall räcka med den nya, eller?
* Gul från "generatorn"/spolen till gul på Rinab regulatorn
* Svarta från Rinab regulatorn kopplas i godset på Rinabregulatorn och sedan till - på batteriet
* Röda på Rinab regulatorn kopplas till + på batteriet
* Grön/gula på Rinab regulatorn jordas på samma sätt som orginalregulatorn var jordad
* Sen regulatorn i sig skall inte anslutas till chassiet utan monteras isolerad från chassiet
Om man utan att ha kopplat den röda till batteriet mäter mellan utgående svart och röd från regulatorn, hur många volt borde den visa då, låt säga vid tomgång 2000varv?
Last edited: