Inregning av skoter

stefanjasse

Aktiv medlem
7 feb 2010
96
0
6
Gävle
Hej det är så hära att jag funderar på att köpra en polaris iq 600 rr årsm 08 men problemet är att den är köpt i kanade och inte inreggad i sverige men enligt ägaren finns intyg från polaris äre det något mera jag behöver tänka på föra köpt och vilket papper behövs mera om de behös några?

MVH:stefan jansson
 

Iq 440 -07

Medlem
19 apr 2009
38
0
6
Ludvika
Det enda du behöver är Tullkvitton på att tull och moms ä betalad + ett papper på att polaris godkänner ljudnivån etc. detta papper kostar ganska mycket om dom tillslut ger sig och låter dig köpa det överhuvudtaget.
det är även så att du lär lämna in tullpapper med kvitto på köpet i USA till Trafikverket tror jag det är som har han om det nu som ska göra en ursprungskontroll på fordonet.

OBS OBS OBS!
Om det är den som är väldigt billig på blocket idag och i stockholm.
Var väldigt försiktig INGA pengar i förväg.
kollade själv på annonsen och allt han säljer är billigt + att hans företag egentligen inte existerar
har ett eget företag och kollade upp namnet men hittade det inte
kan dock vara så att han bara har det registrerat det i ett annat namn då det redan var upptaget.
men var försiktig, Det är även antingen olika skotrar på bilderna eller så har dom bytt dämpare mellan dom
 

stefanjasse

Aktiv medlem
7 feb 2010
96
0
6
Gävle
Hej vad bra att du sa det dära för det är precis den där biliga på blocket och enligt honnom så har han intyg från polaris och tullpapprena klara så det ska bara vara att regga in den enligt honnom.Hur gör jag för att kolla att allt är okej då eller äre bara att kolla papprena så allt stämmer så som han säger?

Enligt honnom har han inporterat 7 st lika danna och det kommer säljas fler så fort han har gått igenom dom..

Tack igen för att du sa det dära om att företaget inte var reggat:)
 

sanamonson

Medlem
22 jan 2010
32
0
1
Värmland
Det är lätt att bli sugen när nåt är väldigt billigt, men även lätt att sugas med och strunta i den där magkänslan som säger att det är nåt skumt...

Om det "bara" är att skicka in papper för att regga, varför gör han inte det själv då, borde ju leda till fler intressenter och högre pris!
Redan där ringer varningsklockorna....
 

stefanjasse

Aktiv medlem
7 feb 2010
96
0
6
Gävle
Vet inte riktigt vad det är men han som säljer skoter sa intyg från polaris bara.

sant om det bara är att regga in den varför gör inte han det då för..
 

Snowlabile

Välkänd medlem
25 dec 2007
414
0
16
Han har faktiskt ett företag, dock inaktivt och saknar F-skattsedel enligt allabolag.se
http://www.allabolag.se/840302HLKJ
"
TORBJÖRNS BIL

Org.nummer: 840302-XXXX Bolagsform: Enskild firma
Innehavare: Svensson, Mikael Torbjörn Registreringsår: 2010 F-Skatt: Uppgift saknas läs mer Bolaget är inaktivt ADRESS

TÅNGVÄGEN 42 126 38 Hägersten Stockholms län Visa på karta"
Kolla sen här..

http://www.bytbil.com/bilar/handlare/bvijpkyg/

"
sparbanksvägen 4
Tel: 0738-116075

129 32 HÄGERSTEN
Fax:




VÄLKOMMEN TILL TORBJÖRNS BILvi köper säljer o byter bilar.båtar.mc.husvagn.o.maskinervi tar även emot bästellningar på speciella fordon vi lämnaralltid en garanti på samtliga fordon 3.6.12månMIKAEL SVENSSONöppet tis.ons:10.00-16.00 lör.sön:11.00-15.00MIKAEL tel.0738/116075TORBJÖRN tel.0738/116129"
Mikael Torbjörn Svensson blir helt plötsligt två olika personer..

Tångvägen 42 och Sparbanksvägen 4 verkar för övrigt bara vara portuppgångar i hyreshus.
 

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
eller varför inte fara till han och kolla om han har maskinerna hemma,sedan så kan han besikta skotern åt dig INNAN han säljer den,om det är som han säger att ALLA papper finns så ska det bara behövas en reggbesiktning inkl bullermätning och vägning kostar ca 2-2500kr å det kan han då lägga på priset
 

stefanjasse

Aktiv medlem
7 feb 2010
96
0
6
Gävle
Det föreslog jag för honnom men han var ingen sugen på det pluss att han sa till mig att en inreggning skulle kosta typ 10 000.
Men om någon i forumet köpt av honnom och kan säga om affären gick bra så vore det trevligt att höra??

MVH:stefan
 

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Ringde även och snackade med honom om IQn som var ute, han sa att han hade alla pappers som behövdes, men när jag frågade vilka papper han hade svara han bara alla. Känns inte riktigt som han har så bra koll. Nu har han även en xp 800 -08a ute för 60
 

stefanjasse

Aktiv medlem
7 feb 2010
96
0
6
Gävle
Men hur kan ha så mycket skotrar hela tiden?och vart kommer dom ifrån?till mig sa han att dom kom från en skoterfirma i canada och den skulle tydligen gått i kk..
 

Iq 440 -07

Medlem
19 apr 2009
38
0
6
Ludvika
Hej igen, har varit borta så kunde inte skriva något mer.
men med alla papper så är det tullpappren papper från USA som visar att det varit registrerad där (behövs för ursprungskontroll) och pappren från polaris som giodkänner bullernivån bromsar mm.

och vad det gälelr företag så skulle inte jag räkna ett företag som är enskilt företag utan F-skaffsedel som ett riktigt företag då det kostar runt 1000 kronor att styarta ett sådant. det är inte helelr särskilt krångligt och väldigt vanligt att bedragare gör så. har en släkting inom polisen som jag pratat med när jag själv skulle köpa en billig skoter.

och när det gäller just denna säljare kan du nog vara säker på att det är bluff eftersom han får in massor med nya saker hela tiden allt är billigt och bilderna är aldrig tagna på samma plats.

backade du ur afären eller ? om du inte betalar någon handpenning och det inte är för långt så skulle du ju kunna åka dit och kolla på den så vet vi helt säkert.
kolla ramnumret så det stämmer med reg pappren från usa som han säger att han har numret på skotern står i motorutrymmet på ett stag strax framför motorn tror jag.
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Haha, nu har han en -09 600rs på bytbil.com... Fast bilden visar en -07 X-rs...

Luktar konstigt...

På bilannonserna är det både tyskreggade bilar och bilar med gul reg-skylt i bakgrunden.
 

Predator

Välkänd medlem
30 okt 2007
208
0
16
Luleå
Om det nu är så uppenbart att det är bluffar han håller på med så varför inte skicka dit någon som kan stoppa honom bakom galler ifall det nu är fuffens.
Säckert någon förr eller senare som trillar dit annars.