inställning av dämpare...

Robert engblom

Välkänd medlem
21 apr 2010
136
0
6
Grycksbo
:hmmmm2: Hmm hur skall dämparna vara för att min mach 1 skall kunna flyta bra på snön och lite mer lättstyrd??? hjälp mig någon....

freddeee

Välkänd medlem
7 mar 2010
280
0
16
Härnösand
Jag har också en mach 1:a :) Jag har plastskidor(flex) på den men jag tror att man egentligen borde ha slp för att det ska bära bättre i lössnö. Fjädringen vet jag inte om den kan hjälpa så värst mkt.. På min är krängningshämmarna borttagna, men det vet jag inte om det heller hjälper något.

Robert engblom

Välkänd medlem
21 apr 2010
136
0
6
Grycksbo
oki.. själv så kör jag standad skidor.. ja tror de är två "klick" ifrån de hårdaste. på främre dämparna. och dom två på sidorna på boggin är på de hårdaste. sedan minns ja inte va den andra dämparen är inställt på.

freddeee

Välkänd medlem
7 mar 2010
280
0
16
Härnösand
Jag kör på hårdaste fram men bak vet jag inte. Dämparen är bytt till en bättre av förra ägaren men fjädringen måste jag försöka spänna på något sätt... Lederna här är så guppiga så boggin slår igenom när vi åker två:( Du ksk vet hur man spänner bak?

Robert engblom

Välkänd medlem
21 apr 2010
136
0
6
Grycksbo
sitter de inte lika klick fjädring som fram?? och på min har dom nog höjt den bak.. min slår inte igenom när man åker två, men så har ja inte pressat så hårt än.. är ju lite guppigt här å... min är en kortbandare med en två mans dyna...

freddeee

Välkänd medlem
7 mar 2010
280
0
16
Härnösand
okej, jo det ksk sitter en liknande men jag har nog inte sett den för det sitter en plasthylsa runt den. Jag satt dit min dubbeldyna igår men vi åkte två på den korta innan och då kända man att den bottnade iaf.

freddeee

Välkänd medlem
7 mar 2010
280
0
16
Härnösand
aha, kollade iaf på fjädringen idag men jag tror att man måste klippa upp plasten för att se någon inställning... Men den sitter ju där av någon anledning så jag tror att jag kör som den är:)