Inställning av förgasare

macke117

Aktiv medlem
12 sept 2009
84
2
6
Östersund
Vart hittar man information om hur förgasarna ska vara inställda till en Polaris Ultra -96?

Någon som vet vad det ska vara för munstycken, nålens läge mm, luftskruv om det finns någon sån:)

Tacksam för svar!
 

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
Brukar ju finnas en dekal under huven nånstans där de står om bestyckning beroende på temp. höjd mm. Tror det ska stå org. inställning där också. Även för variatorerna.
 

mjukstut

Medlem
22 nov 2009
32
0
1
En standard har:
340 MJ
50 PJ
6DH8 Nål, clips #2
NJ P-4
Luftskruv 1varv
Trottelfasning #2
 

macke117

Aktiv medlem
12 sept 2009
84
2
6
Östersund
Tackar för Era svar! Nu är det bara att börja att gå igenom förgasarna:)

Hur synkar man förgasarna och är det väldigt noga att dom är exakt synkade?
 

macke117

Aktiv medlem
12 sept 2009
84
2
6
Östersund
Hur påverkas bränsleblandningen av att höja eller sänka nålarna?

Om man har för små munstycken kan man kompensera detta genom att ändra nålens läge?
 

macke117

Aktiv medlem
12 sept 2009
84
2
6
Östersund
MJ 320 i övrigt grundinställda förgasare.

Provkörde skotern igår och det gick inget vidare. Till en början så gick den riktigt dåligt då den va kall, fick vicka upp choken hela tiden för att kunna köra efter led. För att försöka med något så höjdes nålarna max, då gick den iaf men bluddrade på låga varv vilket inte var helt otippat.

Körde så i nån mil, motorn gick hyfsat bra iaf, och sen började skotern att gå på två cylindrar, stannade bytte stift, gick på tre burkar igen fortsatte. Skotern dör till slut och är nästan helt omöjlig att få igång, få ha full choke för att få igång skotern igen. Krånglade så säkert tio gånger för att försöka ta mig till närmsta väg, till slut stannade skotern på en sjö och det var omöjligt att få igång den igen.

Verkar som att motorn släcker tändstiften för varje gång den började gå på två cylindrar så var det olika cylindrar som den inte gick på.

Min felsökning börjar med att sätta i en annan bränslepump och andra tändspolar.:)

Vad kan det vara för fel?:)
 

macke117

Aktiv medlem
12 sept 2009
84
2
6
Östersund
Efter att ha bytt bränslepump och tändspolar så är motorn jävligt tjurig att få igång. :-( Tänder till och går några sekunder och stannar därefter.....
 

macke117

Aktiv medlem
12 sept 2009
84
2
6
Östersund
Efter ytterligare skruvande så går skotern igen men svarar dåligt på gaspådrag. När man ger mycket gas då dör motorn först någon sek innan den sticker iväg.

Justera luftskruv? Vilket håll ska man vrida för mer eller mindre luft?