Intensity control module?

tjarnberg

Medlem
24 mar 2010
7
0
1
Luleå
Jag har problem med att mina handtagsvärmare inte går att reglera, de går för fullt. Tumvärmaren går inte att reglera, den går inte alls. Jag kan inte slå på hel ljus. Reglagen till dessa sitter ju på samma (vänster) sida. Jag har på kopplings schema sett att dessa är kopplade till något som heter "Intensity control module". Vad tror ni, kan det vara denna som gått sönder? Kan jag mäta på denna för felsökning? Vad är det svenska namnet på prylen?

tjarnberg

Medlem
24 mar 2010
7
0
1
Luleå
OK, det låter ju bra men var får jag tag på en sådan. Var hos handlarn här i Luleå och killen där hittade ingen i reservdelslistan och hade aldrig sålt någon.

Har den något annat alt. svenskt namn?

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Har du kollat kabelstammen som går under motorn? Om nej; gör det först!
Kablarna brukar kunna gå av vid vänstra motorfästet, som det står i tråd enl länken ovan, men dom kan även gå av på andra ställen runt motorn. Den där intensity-mojängen innehåller ett antal motstånd, synnerligen ovanligt att sådana går sönder.

tjarnberg

Medlem
24 mar 2010
7
0
1
Luleå
Har tillbringat kvällen i garaget och det verkar som om det är något kabelproblem. Kabeln som går till lyset är kortsluten till jord. Men att komma åt och se var skadan är och sedan reparera är väl ett ganska omfattande arbete? Jag undrar nu var ljusreläet sitter, kan någon svara på det så kan jag ytterligare ringa in var skadan sitter.