Ja jag har haft en,va ska man säga om dom,trögstyrda,stenhårda dämpare,går inte köra långsamt med,går å hoppa hur långt som helst med dom,surfa de går inte,dom står rakt upp i snön,min förlängde jag till 136" och satt i en 800 gick mkt bra efter det,
Tyckte det lät lite väl negativt, har också haft en, trögstyrda och stenhårda dämpare har dom, men det är ju en racemaskin också..
Ingen direkt surfskoter men ska du hoppa mycket är den helt underbar, slår ALDRIG igenom!
Inte funderat på en 600 RR?
Nja, har ändå inte så väl mycket pengar så det räcker nog inte Men vadå, var dom ingen höjdare att surfa med? för surfa, hoppa lite och annat liknande är ju det jag kommer att göra
den e för kort tycker jag så det blir lätt att den vill vrida sig uppåt,svår å få omkull de e dom inte,beror på hur mkt man väger de,jag väger mellan 85-90kg så jag hadde inga problem
Ta och prova en innan du bestämmer dig. Se hur det gick för mig... snart är det bara bulken och plasten som är original... eller snart.. det är redan så!
Kolvarna ska du väl byta varje 2-300 mil, det säger jag inte av egen erfarenhet utan vad dom flesta har sagt på forumet men nå annan kanske kommer med ett exaktare svar
Provkör du så tycker du säkert den känns konstig..Men man vänjer sig snabbt och då är den GRYM. Extremt kul att spöa efter leder också!
Kolla igenom sprickor speciellt i bulken. Mest a-arms insfästningar, styrstångs fästet i bulken, boggi skenorna osv.
Kolla om det är mycket glapp i a-armarna(vicka skotern på sidan).
Kolvbyten är beroende på körning och hur mycket du kör. Med en iq så kommer du skruva mycket(dvs mer än med en vanlig "konsument" maskin), så håll god koll på motorn bara så märker du när det känns som att det är dags för ett kolvbyte.
http://www.blocket.se/dalarna/Iq_440_600_30786207.htm?ca=5&w=3&last=1
Hörrni Polaris mannen, Asker, Sp4x och KalleT, ni som haft/har en iq.. Hur tycker ni den verkar? Om ni bedömmer efter det som står och syns Ja menar svårt att säga hur den verkar via bara en annons men bedöm efter det ni ser iaf Ni andra får gärna tycka till
Öhlinare,slp,nya kolvar osv.. verkar helt okej. Fanns en likadan dock såg den något slitnare ut på blocket för bara några veckor sen som gick iväg för 59k om jag inte minns fel. Försök få ner den till 50-55 så låter de rimligt, tror inte du kommer bli missnöjd iaf.
Ska du upp i dom prisklasserna så kan du ju få en RR,bättre köp enligt mig om du ska ha den för ledåka,sen har du ju separat oljesmörjning på den också,om du köper en iqr så måste du kolla så det sitter stora tanken på den också annars så får du ha en dunk på ryggen