IQ 440/800 elfel?

153nitrous

Medlem
13 apr 2009
34
0
1
har en iq440 med en prox800 motor från 03, knack sensorn är bort plockad och skotern går inte som den ska. den varvar inte riktigt ut, stoppar vid 6000rpm. kan de bero på knack sensorn? någon som har ett el schema till en polaris 800 från 03? eller vet vilken färg kablarna ska va eller hur kontakten ska se ut? ska de sitta någon spärr (mot gashäng) på gas handtaget till dom motorerna?

J0nsson

Medlem
3 aug 2008
8
0
1
Skulle nog inte skada om knacksensorn satt där, men tror inte att det är den som är problemet här.
Kolla så att avgasportarna verkligen fungerar som dem ska. Ta isär dom och rengör ordentligt. Ibland så lossnar muttern som håller membranet på plats inuti locket, och då arbetar inte motorn som den ska. Annars kan det lilla hålet som går in i cylindern sotat igen.

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Garanterat att du har hål i membranet i avgasporten. Min brors rmk 700 gjorde exakt samma och där var felet. Tror vi höll på i en timme med bestyckningar och kolla alla elkablar tills jag tog ur avgasporten och hittade felet.

153nitrous

Medlem
13 apr 2009
34
0
1
Garanterat att du har hål i membranet i avgasporten. Min brors rmk 700 gjorde exakt samma och där var felet. Tror vi höll på i en timme med bestyckningar och kolla alla elkablar tills jag tog ur avgasporten och hittade felet.
det sitter nya membran. så de är inte det...

153nitrous

Medlem
13 apr 2009
34
0
1
Måste fråga vad det är för motor du har eftersom de 800 03or jag kikat på inte ens har knacksensor från början? Det kom väl 04 el 05?
killen ja köpte skotern av sa iaf att motorn kom från en prox 800 från 2003. jag vet inte när sensorn kom, men det serut som att de ska sitta nåt på undersidan toppen bakom kylslangen?

153nitrous

Medlem
13 apr 2009
34
0
1
Har du bytt som själv eller förra ägaren på motorn? Behöver inte vara stort hål. I rmk'n var det just att man såg det. Ring annars och fråga sixten nilsson i boden, han vet allt om polaris.
jepp helt säker på att membranen är hela.. ska prova om de är trottel sensorn de är fel på. annars kanske jag provar ringa honom. tack för tipset...