jag har ju en annan likriktare jag tänkte prova, men osäker på hur den ska kopplas.. är från en Yamaha v-max 600 och har en blå, en svart, en röd och en vit kabel. om nån vet hur så får ni gärna håjta till.
Absolut! Om du skakar fram ett par 38cm dämpare till rätt kurs.Till helgen ska det åkas gosse!
Japp, för högt ladd på original motor med 95 i tanken. Det i kombination med jävligt tungt före och plusgrader..Är orsaken till kolv skadan redan känd?
Fördelen med höjningen är att toppen nu kan vara ganska rätt i flamfart och kompförhållande.Nu har jag iaf lyckats plocka ihop skotern igen, dock kan jag ha få jordens dummaste idé när jag va i farten och slängt dit en extra cylinder fotpackning.. smart kändes det då iaf, lägre komp liksom.. resulterar även i en klämspalt på 2mm och höjda portar ca 0,7mm. Att ha 2mm klämspalt begriper jag ju inte är bra och höjda portar är tvärs emot vad jag egentligen skulle vilja ha. Logiskt så borde ju lägre porttider vara bättre med turbo? längre/hårdare avgaspulser? Vad gör 0.7mm för skillnad?