iq 600rr går dåligt

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
har ett problem, skulle ha igång "ny" skotern idag och den startade men den bööade och bluddrade som fasen och gick inte alls bra, lät till o med lite konstigt. Knappt att den drev runt mattan, har inte rört något i förgasarna men ändå gick den som skit, kan det bero på dagens väder? lite kvavt och 15+? den är orginal bestyckad!
 

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Pröva med nya stift, champion rn57ycc eller Ngk bpr9es. Samt relativt fresh bensin i tanken och bränsle kran i öppet läge.
Jag starta min för en vecka sen. Den har stått orörd 5mån med gammal 98oct i tanken med 2%olje inblandning, starta på 5 draget å gick fiint trots 6000 hårda km :) Ifall du har den upplyft baktill så går den max 2min innan den dör p.g.a soppatorsk, ifall du har mindre en typ 8L i tanken !
 

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
tog lös och rengjorde förgasarna ordentligt (var dock inte så skitiga) tills jag upptäckte att själva bryggan för chocken inte gick tillbaks hela vägen efter att man chockat så fixade jag det på något sätt kan inte riktigt förklara hur men den gick tillslut ner hela vägen och sen monterades allt ihop och jag drog med stålborste på stiften och satte ihop allt igen och startade och då gick den som ett troll!