Som jag har fattat det så kör väl dem flesta frtf 35 på lågfarten trots att dem ändrar huvudmunstycket. Så låt bli lågfarten, får du den inte att gå bra till vintern, då kan du börja tänka på lågfarten. Många kör med 380 eller 390 i huvud, men låter lågfarten vara.
Jag skulle iaf rengöra stiften igen och ta ut dem efter bara en liten stund, innan den hinner bli varm, läs av och i med dem igen. Sen starta o låta den bli varm o blöddra som du säger, läsa av stiften o därefter vidta åtgärder. Är dem blöta, vita, svarta, ahh du fattar. Montera i helt nya stift o kolla hur den beter sig o läsa av på samma sätt igen. Kolla även choken så den inte strular. Kvarstår samma problem o stiften antyder på att den går fett, ja då är det väl bara o öppna upp gasarna. Gör rent dem, dubbelkolla vilka munstycken som sitter i o börja laborera därifrån. Tänk dock på att det frtf e varmt ute, så maskinen går fett då. Lättare att bestycka in maskinen när du har typ -5 ute, det är ju då du vill att den ska gå som bäst.
Men börja med en avläsning och rengöring