Iq rr 08, hållbarhet osv

Ben-dover

Välkänd medlem
11 nov 2010
124
0
6
Hej!

Funderar på att konvertera till Polaristräsket och undrar lite om det finns några kända fel på Iq RR 08. Vad man bör titta efter när man kollar på skotrarna, fråga vad som är gjort och vad som ska uppdateras.

Rent generellt, hur länge håller en Iq RR i motorn? Känns som att 300 mil på en RR är extremt mycket då typ alla säljs efter 70 mil. Vad ska göras i en rr motor efter 300 mil?

Är det mycket mer värt att köpa en 09? De kostar ju mer också och vill hålla priset nere!

Mvh

pwetter

Välkänd medlem
30 nov 2009
158
0
6
Har egentligen inte så stor koll men en 600rr e ju en standardmaskin. Den ska bara vara inkörd vid 300 om man säger så :p så vitt jag vet..

Ben-dover

Välkänd medlem
11 nov 2010
124
0
6
Ja självklart, 300 mil är ju i mina ögon ingenting. Men som sagt har aldrig sett några RR på blocket som gått nått.

pwetter

Välkänd medlem
30 nov 2009
158
0
6
Låter ju konstigt, kollar du däremot på R:en kan jag tänka mej att de ska behövas lite mer kolvbyten.. men tror du simmar lugnt med en RR :)

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
hur många kör ens med hastighetsmäraten på RR? Har ingen aning om hur långt min gått. Skillnaden till 09 är väl krängningshämmare och vit ruta?
När jag köpte min var det en spricka på främre saxen vid boggiinfästningen, förra ägarn hade inte monterat kopplingsblockena bak i boggin så det var lite böjt där. kan vara värt att kika
När du köper så kika att servicemedelandena är gjorda, byte av sekundäraxeln sen skulle någon soppaledning ledas om har jag för mig.
När den kom till sverige gick den FETT orginal och behövde bestyckas ner, kolla om det är gjort.

Kolla bromsledningen då om den är som orginal nöter hål vid kanten där den försvinner ner i motorutrymmet
Öppna huven, följ dragsnöret neråt, på vissa nöter dragsnöret på en kylledning, fixas med en slang eller rör runt dragsnöret

Annars vet jag inget

xoredge

Välkänd medlem
14 feb 2009
498
5
18
Umeå
jag hade en RR 08:a som gått ca 500 mil utan problem innan jag gjorde mig av me den

Ben-dover

Välkänd medlem
11 nov 2010
124
0
6
Känns bra att höra att de håller på så vis. Så får jag ju helt enkelt se hur den ser ut i övrigt.