Hej! Jag var och hämtade en begagnad 08 rr i fredags. Han nämnde att remmen var sliten och vägrade låta mig pruta en rem, jag som hade åkt från Östersund till Övik tänkte inte vända och åka hem utan så att neka mig att pruta var väl smart.
Hur som, remjäveln flög första dagen med körning och jag var på Motorhuset och frågade efter en rem till RR, fick någon som jag redan glömt vad den hette. Ultimax pro kan det ha varit. Jag frågade om de kunde spela någon roll att de var bytt variator på den men de skulle de inte ha varit. Kommer hem och sätter på remmen och märker att den är fruktansvärt slak. Så här ska den ju inte behöva se ut direkt?
Är de variatorerna som är felinställda eller vad är det?
Kan tilläggas att jag inte kan allt för mycket om motorer och skotrar.
Hur som, remjäveln flög första dagen med körning och jag var på Motorhuset och frågade efter en rem till RR, fick någon som jag redan glömt vad den hette. Ultimax pro kan det ha varit. Jag frågade om de kunde spela någon roll att de var bytt variator på den men de skulle de inte ha varit. Kommer hem och sätter på remmen och märker att den är fruktansvärt slak. Så här ska den ju inte behöva se ut direkt?
Är de variatorerna som är felinställda eller vad är det?
Kan tilläggas att jag inte kan allt för mycket om motorer och skotrar.