Vad tror ni om denna skoter?
Kamma är ju bara 23mm och varvräknare är tillbehör.
Men för 79900sek är det nog ingen dålig skoter.
Kamma är ju bara 23mm och varvräknare är tillbehör.
Men för 79900sek är det nog ingen dålig skoter.
yes.. fast jag hade nog velat prova en freestyle backcountry 550. de verkar så sjukt lätta. håller säkerligen inte något speciellt eftersom den är så klent byggd. men testa hade man alltid velat göra. de ligger väl ungefär i samma prisklass va?När vi ändå är inne på Polaris till bra pris så noterade jag att RMK 550 verkligen ligger i rätt kurs på sina 59900:-! Att den dessutom har väldigt snygg färgsättning o. dekaler både i år och i fjol gör ju inte saken sämre. Polaris 340 touring kostar ju i princip samma...
bra pris på 07:an men den har inte nya chassiet (RAW) och är inte nerstrippad.Jag har vart å prata med min återförsäljare... han sa att det är Mattan, dämparna, dekaler och kanske skidorna dom dragit in på. men hur mycket sämre är dämparna då? är det 06ans dämpare? nån som vet... jag hade en MXZ 500 01a förut, dom dämparna dög åt mig... Shift måste ju ha bättre än dom allafall???? sen så fick jag pris på 07ans 600 iq ho... den kosta 99 för året.. fick den för 79900, och samma försäkring som i år. det är typ samma skoter som Shift, men med 32 matta och click dämpare och det där... vad tror ni?
Allt beror väl hur du kör, dämparna duger gott och väl till vanligt bruk,men har du minsta lilla Slednecksgener i dig så bör du väl byta. Det enklaste är väl om du köper skotern att köra med den först ett tag innan du vet om du behöver byta dämpare.Jag har vart å prata med min återförsäljare... han sa att det är Mattan, dämparna, dekaler och kanske skidorna dom dragit in på. men hur mycket sämre är dämparna då? är det 06ans dämpare? nån som vet... jag hade en MXZ 500 01a förut, dom dämparna dög åt mig... Shift måste ju ha bättre än dom allafall???? sen så fick jag pris på 07ans 600 iq ho... den kosta 99 för året.. fick den för 79900, och samma försäkring som i år. det är typ samma skoter som Shift, men med 32 matta och click dämpare och det där... vad tror ni?
den är blanksvart tror jag. jessbox, inre hjulen är till för att vända maskinen snabbare i mjuksnö tror jag och få den mer flexibel. men jag skulle nog föredra en längre axel med utanpåliggande vändhjul, de andra dragon versionerna har större vändhjul bak och shiften får tampas med de 6 3/8 hjulen de har. fast en lång axel och ett par vändhjul borde väl inte vara alldeles för dyrt om man nu inte pysslar med billetVad tror ni skulle passa bra på Shiften. 38mm matta borde väl vara optimalt, det har man ju blivit rekommenderad att byta till på Edgen när det blir mattbyte. Om man kikar på bilder (de få som man hittat) så verkar det bara sitta ett par boggiehjul och inga längst ut i bak heller, om den nu är tänkt som ledracer skulle det inte vara ide att sätta dit några till så man inte nöter slides?
Måste sluta tänka på den, för inte har jag råd att byta skoter nu =)
Men fan vad snygg den är gillar den där helsvarta utan märken (är den tom mattsvart?) En sak som slog en vad fult regskylten kommer att misspryda huven, rutan är väl förliten för att en skylt ska få plats innanför.
Jag hade personligen valt en 38mm eller det vete tusan kanske en 44mm.Nu blev det svårt.Vad tror ni skulle passa bra på Shiften. 38mm matta borde väl vara optimalt om man bara pratar byte och inte att dreva om maskinen, det har man ju blivit rekommenderad att byta till på Edgen när det blir mattbyte. Om man kikar på bilder (de få som man hittat) så verkar det bara sitta ett par boggiehjul och inga (vändhjul?) längst ut i bak heller så som på RMK, om den nu är tänkt som ledracer skulle det inte vara ide att sätta dit några till så man inte nöter slides?
Måste sluta tänka på den, för inte har jag råd att byta skoter nu =)
Men fan vad snygg den är gillar den där helsvarta utan märken (är den tom mattsvart?) En sak som slog en vad fult regskylten kommer att misspryda huven, rutan är väl förliten för att en skylt ska få plats innanför.
Har du skylten innanför rutan är det 1500 spänn i böter för att "den syns dåligt".rutan är väl förliten för att en skylt ska få plats innanför.
Jag hade personligen valt en 38mm eller det vete tusan kanske en 44mm.Nu blev det svårt.
Regskylt en sådan har jag inte sett sedan 1991 då jag köpte en beggad 440.