Iq440 stora tank

Maaaggi

Aktiv medlem
27 okt 2009
76
0
6
luleå
Hej. Jag ska försöka skaffa den stora tanken till min iq440. Det jag undrar är om en iq600rr tank passar på den?
Jag har hört lite olika.

Mvh magnus

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.169
1.005
113
Stora Blåsjön
nej den passar inte direkt. Men om då plockar bort det bakre fästet för den lilla tanken och borrar 2st nya hål för det bakre fästet till den stora tanken så passar det.

Maaaggi

Aktiv medlem
27 okt 2009
76
0
6
luleå
Men iq600rr tanken går ju under dynan.. Måste inte jag köpa en ny dyna då eller passar den under min dyna?

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.169
1.005
113
Stora Blåsjön
Har du kollat under dynan på din?
Det är rätt tomt där under... det enda som behöver bort är en rem.

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Ställer en fråga här pga tråden handlar om detta i princip. Jag tog bort dynan på min RR i förrgår, 25 minuter senare när jag skall ha tillbaka den så är det omöjligt att få i bakre skruvarna i originalhålen.. Fick fila ur dom 8mm bakåt, samt borra 10mm hål i sits plasten, när jag senare har fast allt så är tanken ändå längre fram än förut. Åtminstone om man jämför med hur långt sidokåpan går över tanken så är det 4 mm mer än förut. Så totalt blev tanken 12mm längre :S Såg även att andra har haft problem med detta, kommer det hända samma sak varenda gång dynan skall bort ?

C

CROA

Får du inte tillbak det i org fästena så har du uppenbarligen monterat ihop det fel.
Jag har aldrig haft de problemet.

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Känns ju lite så där att göra nya hål bara för att det inte passar efter man tagit loss det.
Kan bara hålla med CROA "Får du inte tillbak det i org fästena så har du uppenbarligen monterat ihop det fel"

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
CROA --> Ja jag testade ju skuffa fram tanken allt vad som gick, och då såg ja 1/3 av gängorna i tanken (sett undirfrån tunneln).. Den ligger emot alu fästet framtill så allt e ok där.. Blir ju även bökigare att få tanken framskuffad med dynan på plats. Och jag jobbade så jag var svettig innan jag förlängde hålen !

zalsson --> ser framemot ditt framtida inlägg när du har haft loss din dyna :D

BTW: Min polare har samma problem på sin -08 dom får vara 2 st för att montera dyna/tank på hans, och där är också hålen förlängda.

eriksson09

Medlem
17 feb 2009
14
0
1
dadda, har samma problem som dig! har inte ens haft isär tanken utan tog bara lös fästerna bak för att få lös dynan. och nu är det inte ens nära att dom går dit igen. fattar ingenting..