iq600rr-09a

R

rotax=)

Hejsan nu är jag intresserad av en Polaris iq 600rr -09a
Och jag skulle gärna vela veta allt om den så man inte blir missnöjd!
Skriv gärna nackdelar och fördelar!
m.mm.m. mvh/simpab:)

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
Pröva SÖK Funktionen!:argh: Om du är rädd för att bli missnöjd med en RR så är du nog fel personen att ha en RR/R, Man vet vad man köper om man insaffar en IQ R/RR Det är inte som vilken ledskoter som helst.

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
de ska du veta om den här maskinen.. fastän den är mer ledanpassad än IQ 600R och 440R så är den så crossbetonad en skoter kan bli.... den ska inte gå fort.den ska inte vara skön att köra långt med utan den är tilll för att fara ut å ladda in i nå skönt hopp, leka helt enkelt...

R

rotax=)

Pröva SÖK Funktionen!:argh: Om du är rädd för att bli missnöjd med en RR så är du nog fel personen att ha en RR/R, Man vet vad man köper om man insaffar en IQ R/RR Det är inte som vilken ledskoter som helst.
har redan läst alla dom dära trådarna och använt sök funktionen!tänkte mer om nackdelar å tjorv.nått som är nödvändigt byta i första laget?

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
Nee inte något som inte står i dom trådarna. Det första jag hade gjort om jag köpt en RR är byta matta, drivhjul ovh skidor.

simpab

Välkänd medlem
5 nov 2007
350
0
16
Luleå
Okej, finns det slp pipa till denna modell eller har jag fel?
Är den känslig på bestyckningen? De sa då han på ÅF..

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Det går 2st 600RR i Överkalix och dom verkar gå riktigt bra, båda smiskas hårt. Dock har den ena ägaren märkt av att vid hårda landningar kan motorn sucka, men då ska det vara en rejält hård landning. Känslig på bestyckning är dom inte, kusin min hade en IQ shift (samma motor) förra vintern och han bestyckade inte ner den ens när vi skulle till fjällen och ändå gick den bra, när han kom upp på högre höjder gick den lite sämre än hemma men det får man ju räkna med och som nämnts tidigare ska du fisköra efter leden är detta helt fel skoter för dig då ordet komfort inte existerar på denna skoter, däremot vid full gas är den ganska trevlig efter leden (tycker jag).

Edit: Ja det finns slp pipa till dom!

simpab

Välkänd medlem
5 nov 2007
350
0
16
Luleå
Det går 2st 600RR i Överkalix och dom verkar gå riktigt bra, båda smiskas hårt. Dock har den ena ägaren märkt av att vid hårda landningar kan motorn sucka, men då ska det vara en rejält hård landning. Känslig på bestyckning är dom inte, kusin min hade en IQ shift (samma motor) förra vintern och han bestyckade inte ner den ens när vi skulle till fjällen och ändå gick den bra, när han kom upp på högre höjder gick den lite sämre än hemma men det får man ju räkna med och som nämnts tidigare ska du fisköra efter leden är detta helt fel skoter för dig då ordet komfort inte existerar på denna skoter, däremot vid full gas är den ganska trevlig efter leden (tycker jag).

Edit: Ja det finns slp pipa till dom!
okej tack för informationen!
haha såklart jag vet att de inte är någon "glidarskoter". Skotrar ska köras hårt!
"Ja det finns slp pipa till dom!" Okej vad bra!

simpab

Välkänd medlem
5 nov 2007
350
0
16
Luleå
Märkte att försäkringen var dyr på skotern?:afraid:

På Folksam skulle dom ha 8000kr helförsäkring per år..

Vet ni av nå billigare försäkring?

MVH

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Alltså RRen är ju inget nytt påhitt egentligen, det är IQR chassit från 05 med en 600 HO förgasarmotorn. Väldigt basic men oerhört kul maskin. Eller ja min IQR440 med 600 VES iaf då, RR har ju lite mer effekt dessutom... Den hade bl.a strukturella brister tidigare år men jag förutsätter att det är fixat från fabrik nu...
Dämparna fram är hård, dämparna bak är hård, plasten är byggd för bana och inte lössnö, dvs ingen direkt slimfit mellan buk o huv... Men som sagt, IQR som chassi är skön som fan, och den är byggd mer aggresiv körning så de flesta borde ändå dämparna funka bra för...

Men som redan sagts, standard "fix" på RR skulle jag nog iaf säga nerdrevning och mer matta om man tänkt ge sig utanför spåret, vilken som man som privatperson ofta gör...
Sen kan ju ställa sig och kasta pengar på den om man känner för det, men det där är iaf en bra start ;)