Is på sjöarna i Klimpfjäll?

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Hallåj!

Vi är ett gäng som ska upp till Klimpfjäll efter nyår. Och vi kommer bo så till att vi behöver köra lite sjö för att komma till finåkningen.

Det jag undrar är hur det ser ut däruppe nu, är isarna tjocka eller har dom inte hunnit lägga sig ordentligt än?

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
34
Isarna är inte dem bästa, än så länge. Milt väder och mycket nederbörd. Senast ja va upp (ca 3 veckor sen) så låg de ingen is alls på kultsjön, förutom längst in mot byn. Prata me farsan för 1 vecka sen, å då hade isen nästan precis lagt sig från byn å bort mot västra stornäs till. Så man ska nog va gode försiktig med vart man styr skidorna än så länge. Alla bäckar va öppna också då ja va upp, för övrigt. Åker hem nu till mellandagarna, så då få man väl se hur de se ut.

Vart ska ni bo då ni måste köra sjön, med tanke på att nästan all tillåten åkning ligger på rätt sida av sjön?

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Okej, tack för svar! Du kan ju rapportera igen när du vart där om du orkar.

Vi kommer att bo utanför Klimpfjäll (1 mil eller 2) Jag är inte helt säker på vart stugan ligger då det är en kompis som äger den. Det var han som sa att vi kommer måste köra sjö för att ta oss dit men jag har ingen aning faktiskt.

Sen är det ju klart att man kan dra skotrarna in med vagn in till själva Klimpfjäll också.