Isiga förgasare lynx 440 -05

pette_mm

Aktiv medlem
25 mar 2008
56
0
6
Hej!
Jag har en lynx 440 -05 som får is i förgasarna när det är minusgrader ute. Just nu sitter det UNI filter på den, finns det något sätt man kan göra för att värma upp förgasarna så dom inte isar igen. Eller om jag skaffar ett "pre-filter" kommer jag kunna slippa problemet?
Tacksam för tips

Last edited:

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Visst har du tmx förgasarna med gröna banantrottlar?? Isf. så fryser de även på min RS. Beror inte på att de suger i sig snö. men det kan bli bättre med prefilter. Jag tejpade min luftburk och prefilter på. men de frös direkt ändå. Ska visst vara skitvanligt vid vissa förhållanden enl.återförsäljare . Funderar på att göra någon sorts förvärmning på dem med kylvattnet.

pette_mm

Aktiv medlem
25 mar 2008
56
0
6
ok, jag funderade på om man kunde ta handtagsvärmare och lägga runt läppen så man får värme dit. Men vet dock inte om det blir tillräckligt med kräm i dom för att värma upp.
Funderade också först att göra något block att lägga emot förgasarna, men det är så trångt:p, om du har någon bra ide hur du hade tänkt att använda kylarvattnet får du gärna dela med dig:)

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Tänkte helt enkelt ta en spolarslang och linda runt förgasaren och på rs :en är det så bra att det finns en lagom slang ur toppen som jag tänkte tea in mig på, ska bara kolla så att kylvattnet kommer ut där. Detta brukar iaf. funka på crossar när det isar.