isoflex-fett ?

DUTTEN

Välkänd medlem
4 sept 2008
258
0
16
UMEÅ
hallå. hur kan det komma sig att, jag har en massa fett bakom statorlindningenn, på min rave 800-01, vilken del är det som är dålig och hur åtgärdar jag det. det mesta av fettet verkar vara kvar måste man fylla nytt ändå. tacksam för svar , mvh DUTTEN.

DUTTEN

Välkänd medlem
4 sept 2008
258
0
16
UMEÅ
jag delade motorn, och allt ser ok ut, lite osäker vad jag skall göra så allt blir rätt inann jag skruvar ihop den. mvh DUTTEN.

DUTTEN

Välkänd medlem
4 sept 2008
258
0
16
UMEÅ
japp, den är kanon, men jag hittade ingenting om varför det kommer fett bakom statorlindningen, om fettet har blivit svart år det dags att byta då ?, kändes så där att fylla i onödan, 900 kr på momentum, mvh DUTTEN..

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
därför att packboxen där är snart 10 år gammal,
är det mkt eller lite fett som läkt ut?
Mycke fett, byt backboxen och fyll på nytt fett
Inte så mkt fett, packa in lite nytt. och byt packboxen. om den inte är bytt sen tidigare

DUTTEN

Välkänd medlem
4 sept 2008
258
0
16
UMEÅ
okey,ny packning får det bli,synd att det inte finns mindre förpackningar av isoflex än 400g, på momentum, mvh DUTTEN,

N

N_w

sälj tuben när du använt din del, säkert fler rotax åkare som behöver fett : )

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
eller så hör du med nån firma som repar vevaxlar och dyl, dom brukar kunna ge dig isoflex i mindre mängder samt billigare, fick då med gratis när pite motorslip repade min pro 800 vevaxel i ski-doon (2mm sned ;) )

DUTTEN

Välkänd medlem
4 sept 2008
258
0
16
UMEÅ
jag lämnar in den på SMT, i umeå för helrenovering, orkar inte krångla, mvh DUTTEN.