Jämförelser RC, RE, Revo

W

w3stman

Hej!

Kikar efter skotrar i 45-60kr klassen. Har fastnat för skotrarna enligt rubriken. Men vad är skillnaden? Lista upp dem skoter för skoter och jämför kort men grundligt så jag hamnar rätt i cirkusen! För att tillägga är det ENDAST 800cc som gäller för min del!

Mvh Johan

R

RevMan

440rc fick pps boggie -06 och övriga korta fick det -07.
RE kom -07 i Rave RE 600ho
-07 var enligt mig första riktigt bra året för Lynx REVO då blev styrspindlarna framflyttade 3,5 cm och tillsammans med PPS boggien blev dom mycket mer förutsägbara på knöliga leder, inte alls lika spårkänsliga som tidigare år.
RE är ännu bättre med styrning från REV istället för den riktigt dumma konstruktionen med polhemsknut och kulleder samt att styrspindlarna är framflyttade ytterligare 3,5cm samt förstärkta a-armar och racingplast och dyna.
REchassiet vågar betydligt mer än de flesta förare. Man kan ladda på för mycket och landa i riktigt djupa hål så man tror att man ska slå sig fördärvad men skotern bara flinar åt en och flyter på hur mjukt som helst.
600sdi och 800R fick RE chassie -08
Kanske svårt att hitta en fräsch 800-08 för 60tusen men säkert inte helt omöjligt.

Glöm inte att stoppremmen i PPS boggien ska bytas absolut senast vid 320mil. Blir väldigt kostsamt om den går av.

W

w3stman

Okej. Tack för denna info! Har hittat 800 -07 med RE-chassiet. Eller skiljer 800r och 800? Denna stopprem, svår att byta?pris på den?

Mvh Johan

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Lätt att byta, köps på metervara. Man byter den förslagsvis när man plockar ut boggien för att byta slides.

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
Lynx 800 -07 är motorn på 140hk
800cc -08 är på 151hk dvs samma powertek motor som är i "XP-chassit".

matteias

Välkänd medlem
23 sept 2009
420
0
16
Östersund
nej självklart inte, det var dumt.
Men har är lite intresserad utav min skoter, och han verar vilka ha någon som går bra, så ville bara lägga fram den informationen.