Den här skotern åker snart på skroten, med ny kolv efter att skiten nöp så har jag kört nu ca 3 mil o den har gått bra, idag var jag ute på isen och lekte i lössnön.. jätte kul tills jag kände att den inte hängde med på gasen, (jag pumpgasade i lössnön) jag släppte av direkt men den gick bra o svarade fint på gasen vid nästa pådrag.. strax efter detta tändes temp lampan så jag stannade av och stod en stund.. jag drog igång skiten och körde hem.. ingen temp lampa lös då.. vad hände? höll skiten på att nypa igen? jag kollade stiften då jag kom hem och dom var bra i färg, bruna, inte ljus bruna men inte heller svarta.. jag har en slurk 2 takts olja i tanken då jag inte helt litar på separaten efter sista nypningen ! jag blir inte klok i detta... jag har märkt att när man ger lite gas så tar gasvajern tag i spjällhusen innan den rör olje pumpen.. ska inte dessa röras samtidigt ? men så har jag ju lite i tanken så det borde inte vara problemet.. ja va fasen är det med denna?? Blev den helt enkelt varm efter att jag plågat den i djupsnön lite? var ju rätt tung snö !!