Köpe min rishög i januari. Den funkade men var svårstartad som f-n.
Sedan gick den bara på en burk, sedan ostartbar.
Kollade kompa, 8 i ena 0 i andra.
Då skred jag till verket:
1. Bytte bensin slangar.
2. Bytte membran i bensinpumpen.
3. Justerade flottörerna i gasarna.
4. Blåste allt rent.
5. Bytte båda kolvarna och packningar.
6. Ny bensin.
Och se på fan, den gick som en gud.
Lätt att starta,kanske lite seg när den var halvvarm men det funkade... tills idag:Cry:
-3 nysnö sol vindstilla. Skoterjäveln startade som vanligt, gick bra i en dryg kvart sen dog den en två stegs död, först dog en cylle sen stannade den.
Towade hem fanskapet och kollade kompan, misstänkte nytt kolvras men den såg OK ut ca 7kg varm...
Gnistan finns,vet dock inte om den är stark nog? den är svår att se i dagsljus om nu det kan vara någon ledtråd.
Hällde soppa i cyllarna och drog typ 10 ggr. Då small det till och skummgummibiten på luftburken flög i luften,men ingen direkt indikation på att den tände...
Är så jävla less på skruva i skiten så jag vädjar till er som kan detta lite bättre.
Ge mig en ledtråd iaf. kan det vara CDI boxen?
Grannen har en Indy Lite 89 kan man testa med den boxen även fast det är den lilla Fuji motorn?
Andra förslag? Tips på felsökning?
/Svettig, less men sugen att köra
Sedan gick den bara på en burk, sedan ostartbar.
Kollade kompa, 8 i ena 0 i andra.
Då skred jag till verket:
1. Bytte bensin slangar.
2. Bytte membran i bensinpumpen.
3. Justerade flottörerna i gasarna.
4. Blåste allt rent.
5. Bytte båda kolvarna och packningar.
6. Ny bensin.
Och se på fan, den gick som en gud.
Lätt att starta,kanske lite seg när den var halvvarm men det funkade... tills idag:Cry:
-3 nysnö sol vindstilla. Skoterjäveln startade som vanligt, gick bra i en dryg kvart sen dog den en två stegs död, först dog en cylle sen stannade den.
Towade hem fanskapet och kollade kompan, misstänkte nytt kolvras men den såg OK ut ca 7kg varm...
Gnistan finns,vet dock inte om den är stark nog? den är svår att se i dagsljus om nu det kan vara någon ledtråd.
Hällde soppa i cyllarna och drog typ 10 ggr. Då small det till och skummgummibiten på luftburken flög i luften,men ingen direkt indikation på att den tände...
Är så jävla less på skruva i skiten så jag vädjar till er som kan detta lite bättre.
Ge mig en ledtråd iaf. kan det vara CDI boxen?
Grannen har en Indy Lite 89 kan man testa med den boxen även fast det är den lilla Fuji motorn?
Andra förslag? Tips på felsökning?
/Svettig, less men sugen att köra