...härmed att aldrig mer köpa en tvåtaktare. Detta efter 80 mil med min Yamaha Rage. 1,3 l per mil, ingen oljestank och inga vibrationer. Dessutom älskar jag 345-mattan, har enbart kört 307 (MXZ 670 och 700) förut. Det är konstigt så snabbt man vänjer sig vid fyrtakt. Det är först då man testar en "vanlig" tvåtaktsskoter man inser hur otroligt många fördelar fyrtakt har.
"Jaha, men tyngden då?" är ett vanligt argument mot fyrtaktarna. Sanningen är att jag tycker Ragens är lättkörd. Vad spelar en siffra på pappret för roll, huvudsaken är väl att vikten är väl balanserad. Och det är den på Ragen. Jag har inte kört fast ännu, i det fallet kan det förstås vara en nackdel - men den dagen den sorgen. Jag påstår inte alls att Yamaha är "the one and only forever" men jag hoppas verkligen att alla andra märken hakar på framtiden med fyrtakt.
"Jaha, men tyngden då?" är ett vanligt argument mot fyrtaktarna. Sanningen är att jag tycker Ragens är lättkörd. Vad spelar en siffra på pappret för roll, huvudsaken är väl att vikten är väl balanserad. Och det är den på Ragen. Jag har inte kört fast ännu, i det fallet kan det förstås vara en nackdel - men den dagen den sorgen. Jag påstår inte alls att Yamaha är "the one and only forever" men jag hoppas verkligen att alla andra märken hakar på framtiden med fyrtakt.