Jobb att utföra

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
På östra sidan om den nya gruvbergsöverfarten är det kapat en del sly men lämnat kvar ett antal 2-3dm långa stubbar som kommer att fungera som veritabla mattförstörare om dessa slystubbar inte sågas ner

I första hand är det i omedelbar anslutning till jvg och ca 50m österut

Vem/vilka tar på sig detta uppdrag på ca 1 tim?? Själv kommer jag att åka bort några dagar
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Rita ut sträckan på en av dina kartor, så ser jag till att det blir gjort!
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Har sågat ner alla stubbar idag öster om jvg. (Mot Gruvberget) lättare att ta dom innan den utlovade snön anländer

Däremot så ligger det en del sly enl. karta som borde tas bort, ett litet problem är kanske att hitta vårt gamla spår vilket skulle underlätta en hel del, annar har vi en massa slystubbar där oxå

Har doch inte gjort någon större besiktning så det kanske inte är så farligt

Bra om det går att gillra upp någon buske här och där så man slipper ut på stubbåkern

Det är nu en minst 50m bred gata där vi tidigare haft en skoterledsbredd genom slyet

PS Det gåt utm att parkera bilen på ömse sidor om V97 vid skoterledsöverfarten, använd "viloplanen", i allafall innan skotertrafiken börjar :)

PS2 Har sedan tidigare grovrensat den nya lilla snutten väster V97-vår gamla led, lite onödigt att lägga ner alltför mkt jobb på den biten eftersom den har vi bara denna vintern

 
Last edited:

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Ska försöka fixa riset, så snart jag kan.
Söndag verkar vara den enda dag jag inte jobbar denna månad, så mest troligt blir det då.
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Hmm............. vilken söndag menar du?

Förstår att du inte riktigt hämtat dig ännu från den skenande retron :) eftersom 2st ca 15cm björkändar sticker ut mitt på spåret ca 10 m söder smala bron, går inte att missa


Inge kul att köra sladden där inte
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Jag var ute den söndagen som du menar, men jag hittade inte vad du menade.
Känns som om jag letade på fel ställe.
Jag har stora problem med att komma ut på lederna detta år hittills.
Tiden räcker inte till..men jag hoppas att nu efter jul att det lugnar ner sig :)