jordögla ?

DUTTEN

Välkänd medlem
4 sept 2008
258
0
16
UMEÅ
hallå! snart dax att stoppa tillbaka motorn efter renovering, då ser jag att det ligger en "jordögla" som kommer från elmattan som ligger under motorn, kan inte lista ut var den skall sitta någonstans, eller om den skall ligga löst, är det nån som känner till detta, rave 800-01, alltså en liten ögla från mattan som löper under blocket. grymt tacksam för svar . mvh DUTTEN.

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Skulle tro du menar "kabelstam" eller "kabelhärva"???

Är det en jordkabel så ska den mest troligt vara jordad. Kan inte hitta vad det annars kan vara på sprängskisserna. Annars. prova dej fram tills någon som kan svaret kanske vill dela med sej...

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Annars lägger jag min röst på den där voltregulatorn.. den ser ju ut som en kylare typ.. den är svart va? Den ska sitta med 2 skruvar framför slutburken!

DUTTEN

Välkänd medlem
4 sept 2008
258
0
16
UMEÅ
alltså, det ligger en kabelstam under motorblocket på min rave 800-01,själva kabelstammen fortsätter bort till huven lysen och sånt, men mitt under där man skall montera själva motorn, kommer det alltså ut från den befintliga kabelstammen, en grön singelkabel med en liten ögla på, ca1dm lång, allt är org.svårt att förklara men man får väl hoppas att den aldrig har varit inkopplad, inte jag som tog ur motorn, går inte att koppla in när man har motorn på plats, sitter alltså mitt under motorblocket. mvh DUTTEN

mathiasf

Välkänd medlem
5 mar 2008
410
0
16
Luleå
jag har precis likadant på min, den ska bara ligga lös där under.
antar att den är till för dom som har elstart eller något