justera boggie f7 ?

okksson

Välkänd medlem
29 mar 2008
652
0
16
malå
skotern går hur bra som helst i djupsnö så länge man håller gas, men om man släpper vill den dyka. Sen när man vill lyfta skidorna så går det hur bra som helst till ett visst läge sen tar det som stopp. Jag har hört att det finns nått sorts stegringsskydd som folk säger att man ska ta bort men det borde ju inte hjälpa mot "dykningen"? ge mig nåra tips på va jag kan göra, är inte så erfaren :p

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Originalskidorna är väldigt smala och gör att den dyker när du släpper gasen. Prova med ett par Powder pro så märker du skillnad.

okksson

Välkänd medlem
29 mar 2008
652
0
16
malå
jag har breda skider, det är orginal me nåra ski-doo plastbelägg. ja ska spänna fjädern i morgon av andra anledningar, de kanske gör nån skillnad ?

Gustaf87

Välkänd medlem
30 nov 2008
108
0
6
Örnsköldsvik
Du har 2 st stoppklackar på vardera sida bak vid vändhjulen som du kan ta bort vilket gör att den blir lättare att skidresa med om man gillar det. Har tagit bort dom på min vilket gjorde körningen mycket roligare. Det är kontrollerade skidres det är tal om.

Trycket på skidorna kan du ställa genom att skruva på fjädern på den främre dämparen också. Om du skruvar den mjukare så blir det mera tryck mot marken för skidorna vilket ger mer styrning. Om du skruvar den hårdare så ligger skidorna inte lika hårt mot marken.
Gäller att prova sig fram tills man hittar läget man gillar.

Men som Antonol skriver så är det ultimata att skaffa powder pro skidor om det är i djupsnö problemet sitter.

MVH/Gustaf