Justering av TRA Sekundärvariator

Lynx58393

Välkänd medlem
13 nov 2012
200
0
16
Hej!
Det är så att jag upplever att sekundärvariatorn är alldeles för hårt spänd. Det är ett rent helvete att bara få lös remmen...
Såg att fjädern sitter i hål 3 just nu. Hur ska jag justera för att det ska bli bättre?
 

Magnusson91

Välkänd medlem
8 jan 2011
916
4
18
Norrköping
Fjädern tror ja inte ha med de att göra. Fjädern har nog med hur variator och helixen fungerar ihop.är dålig på variatorer. Ha du verktyg för att dra isär den? Man får kränga av den bara genom att dra remmen utåt och dra den bakåt samtidigt och snurra lite på primärvariatorn. Lättast är att ha ett verktyg för att dra isär variatorskivorna. Dåligt förklarat
 
Last edited:
Reactions: niak

Lynx58393

Välkänd medlem
13 nov 2012
200
0
16
Okej, jag övergår till något annat som har med sekundären att göra... Ska mattan gå runt på tomgången då man lyfter upp den? Remmen ligger ständigt på.
 

tafflo

Välkänd medlem
19 okt 2008
202
1
18
nej mattan ska inte gå runt då, då är det nå tok. Har du rätt längd på remmen?
 

Gabbe1

Välkänd medlem
6 nov 2011
1.601
21
38
Ö-vik
Är skotern upplyft är det inte onormalt om den driver lite svagt, däremot ska den aldrig driva (röra sig)när skotern står på plant underlag.
 

Lynx58393

Välkänd medlem
13 nov 2012
200
0
16
Jag har ingen aning om det är rätt rem... Jag kör på den som satt där då jag köpte den.
Ang mattan så upplever jag att den går fruktansvärt tung att dra runt för hand... Inte som någon annan skoter jag har varit i kontakt med. Det går nästan inte att bogsera den...