Hejsan.
Har bytt ut rullgasen som tidigare ägare monterat mot orginal gas och orginal vajrar.
Frågade givetvis hur jag skulle justera separatsmörjningen hos min lokale handlare, -"Mät vajern mellan höljet och justerskruven" fick jag till svar.
Men! det sitter ju en justerskruv på förgasarbryggan också! Om jag har mycket slack på gasvajern får den ju alltså för mycket olja och om jag har för lite slack så blir det ju lite tunt med blandningen...
Till saken hör ju då att jag tänkte inte på att syna oljepumpen efter märkningar när jag hade förgasarna lösa.. Eftersom det nu var så enkelt att mäta vajern..
Hur löser jag detta enklast?
Finns det nån tydlig märkning på pumpen? Eller mäter man in gasvajern också?
Eller är det bara att riva av, kolla efter märkningar och ta en ny brottningsmatch med insugsgummina?
Tacksam för snabbt svar. Ska försöka lyckas med konststycket att fira jul, flytta (har inte packat än..) och skruva ihop skotern tills på tisdag.. Onsdag morgon är det avresa till Arjeplog..
Har bytt ut rullgasen som tidigare ägare monterat mot orginal gas och orginal vajrar.
Frågade givetvis hur jag skulle justera separatsmörjningen hos min lokale handlare, -"Mät vajern mellan höljet och justerskruven" fick jag till svar.
Men! det sitter ju en justerskruv på förgasarbryggan också! Om jag har mycket slack på gasvajern får den ju alltså för mycket olja och om jag har för lite slack så blir det ju lite tunt med blandningen...
Till saken hör ju då att jag tänkte inte på att syna oljepumpen efter märkningar när jag hade förgasarna lösa.. Eftersom det nu var så enkelt att mäta vajern..
Hur löser jag detta enklast?
Finns det nån tydlig märkning på pumpen? Eller mäter man in gasvajern också?
Eller är det bara att riva av, kolla efter märkningar och ta en ny brottningsmatch med insugsgummina?
Tacksam för snabbt svar. Ska försöka lyckas med konststycket att fira jul, flytta (har inte packat än..) och skruva ihop skotern tills på tisdag.. Onsdag morgon är det avresa till Arjeplog..