Känner någon till ...

Status
Stängd för vidare inlägg.

mikavil

Ny medlem
27 sept 2008
2
0
1
... en firma som heter bengans motor i Östersund?
Skickade dit en cylinder för renovering i juli, nu har jag hört alla möjliga bortförklaringar och inget händer, får ingen svar ens längre.

Har firman gått i konkurs?

Tacksam för tips var kan man få cylindern renoverad, denna lilla firma var ingen höjdare.

/M

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
har beställt massor av saker av honom och jag har även rekomendera honom till många polare som är nöjda med honom.
visst det kan ta lite tid att få sakerna men man har dom alltid hemma inom 2veckor.

jag håller fast vid det jag tidigare sagt.
bengans är hur bra som helst.

Turbomountain

Välkänd medlem
17 aug 2007
895
0
16
Jämtland
Visst har du också handlat där camata?
Och återkommit som kund, handlat mer.
Återkommit igen.

Varför gjorde du det? Trodde inte du återkom till "ruttna" handlare.

Varför handlade du inte från nån lokal handlare? Måste ju finnas lokala arctichandlare närmare dig.

Eller varför handlade du inte från staterna direkt? Du dömer ju ut andra som inte importerar själv.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
jag har bara gott att säga om bengans, visst, har hört att folk har haft strul, men när det gäller arctic så är han störst i sverige, så än om det tar tid så är han #1 i min bok iallafall.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Ja skickade en cylle på lagning av honom och det tog ca 1½månad för han skickar dom till england. Det tog ca 1 vecka innan han skicka för han vänta på nå mer cylindrar som skulle med samma leverans

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Brorsan skickade dit en acrtic cylinder för 2 år sedan dom tog hans gamla och han fick tillbaka en likadan som dom hade fixat

Gick snabbt och smärtfritt tror det bara tog 1 vecka

Thundercat-1140

Välkänd medlem
3 maj 2008
232
0
16
Bräcke
Bengan e duktig på det han gör.... men... det kan ta tid om han ska göra något arbete på dina grejjor..

köpte nya spindlar till min kisse där som visade sig inte passa... men då lovade han att fräsa om dom för rätt passform mot dämparen, detta va i januari i år, efter 4 besök och 10 mail samt 30 telefon samtal så fick jag hämta tillbaka dom , fortfarande helt orörda i augusti månad.......
Han vägrade köpa tillbaka dom !!!??? Det e inget bra beteende!! Ändå hade jag köpt grejjor av han för 16 000:- i december 2007 + dessa spindlar för 6200:- i januari..

Säga vad man vill ,,, jag har handlat färdigt där iallafall. Nu råkar jag ha en bekant inom dragracing världen som känner honom sedan länge och han har inte så mycket gott att säga om denna drullputte heller...

Min erfarenhet är dålig iallafall . Men det e min!!!

skoterleden

Team Snowmobile
1 jan 2000
124
0
6
Ge er nu. Ni har godkänt avtalet när ni registrerade er där det stod att inga personangrepp etc är tillåtet. Vi kommer förmodligen börja stänga av användare istället för att varna dom om påhopp etc fortsätter. Gör forumet till nåt som är bra istället för en massa tjafs och negativa ryktesspridningar.

Snowmobile
Mikael

Status
Stängd för vidare inlägg.