Köp av ny RMK 600 155"

anson

Medlem
4 jan 2010
38
0
1
Kommer att köpa en ny maskin och det lutar åt en RMK 600. Frågan är bara om det är motiverat att köpa en 13 eller köpa en 12a till ett bra pris?

Har polarishandlarna någon möjlighet till prisreduktion etc?
 

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
beror förståss hur bra pris det är på 12an.
Är väl inga större skillnader på 12 och 13 om vi inte snackar PROn med remdrift.
Har man pengarna och skiter i värdminskningen första året hade jag köpt en 13.
prisreduktion? du betalar iaf inte listpris :D om du nu inte gör ett inbyte.
Pris samt tillbehör som ksa följa med kan du diskutera, även första service kan man få gratis. Beroende på hur bra man är på att snacka.
 

anson

Medlem
4 jan 2010
38
0
1
Okej! Första gången jag plockar ut en ny polaris, brukar köra arctic men har bekanta som är missnöjda med deras nya katter.....
Är de värt de 5000kr mellan pro och standard?

Jag är ej intresserad utav tillbehör eller fri service, vill få ner priset så mycket som möjligt, vad tror ni polarishandlarna kan göra nu i december etc?
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Betydligt svårare att få ett bra pris nu senare och dom prutar mindre på -13's modeller jämfört med vad dom gjorde med -11's modeller.

Skulle jag gissa så kanske man kan få ner en 600 icke pro med 4-6000, men det är en vild gissning som sagt :)
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Är det en vanlig rmk 155a du ska ha,så kan du köpa en 12a om du nu får den mkt.billigare,samt köpa till powdertrack fotstegen(2600kr),är nog igentligen det enda som 12an saknar mot 13,för att göra den 100% perfekt(då är detta inte för hållbarhetens skull,12an håller hur bra som helst,utan det är för att förbättra snögenomsläppet)men kolla på pro modellen åxå,bättre dämpare&styret...dock har "vanliga"rmk.n extra kylaren,är du mkt.på hårdare å kör,så är det ju bättre.
 

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
skulle tro som så att om det är nya maskiner man pratar om och 600an och det inte skiljer mer än 5000,då skulle jag köpt en Pro alla dagar i veckan,inte bara för att det är just en pro utan det kommer garanterat vara mkt bättre andrahandsvärde på den
 

Impulze

Medlem
11 feb 2008
46
0
1
Älvsbyn
Var i samma banor i våras att köpa en 12:a men det slutade med att man snöchecka en -13 pro rmk 600.

Gav 118000:- för den och sen fick man ju 8000:- att handla grejjor för, 1 års gratis helförsäkring (förutom trafik). 2 års garanti (3 om man räknar reklamation). Det sammantaget och att dom har gjort en del intressanta förändringar på årets maskin gjorde att det blev nytt. För mig kändes det som att prisskillnaden mellan beggat och nytt blev för liten.

//Matte