Köp av skoter

Vilken?

  • REV

    Röster: 7 16,7%
  • XRS (07)

    Röster: 5 11,9%
  • RE

    Röster: 10 23,8%
  • RC

    Röster: 1 2,4%
  • RR

    Röster: 19 45,2%

  • Totalt antal som röstat
    42

JANIJANI

Välkänd medlem
11 feb 2007
940
0
16
Vasa
Hey, skall byta upp mig här inom snar framtid och tänkte vad man borde köpa.
Har tänkt på REV,RE,RC,XRS eller RR för alla är i typ samma prisklass. Vad vore det bästa köpet?
Leker mest i diken, hoppar lite smått och den ska ju förståss gå lite på rullen ;)

600 eller 800 cc. Berätta gärna vad det finns för för och nackdelar med 600 mot 800!
 
Last edited:

JANIJANI

Välkänd medlem
11 feb 2007
940
0
16
Vasa
Berätta gärna lite om RR då ni röstar på den.. Sökte på forumet men de fanns inte mycke skrivit där. Har aldrig ägt en Polaris så berätta lite.
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Rev XRS 800 eller Polaris RR skulle jag säga.

Rätt bestyckad vill jag mena att RR:en går nästan som en 800.
 

JANIJANI

Välkänd medlem
11 feb 2007
940
0
16
Vasa
Rev XRS 800 eller Polaris RR skulle jag säga.

Rätt bestyckad vill jag mena att RR:en går nästan som en 800.
Kan du förklara detta lite, är inte riktit den som skruvar. Som tur är mina vänner bra på det! :D vad ska man göra för att få det optimala?
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Kan du förklara detta lite, är inte riktit den som skruvar. Som tur är mina vänner bra på det! :D vad ska man göra för att få det optimala?
Jag har mittmonterad tumme jag med :)

Vad jag läst mig till så har väl RR varit generellt varit alltför fett bestyckad och tappat bra med effekt p.g.a detta. En kompis hade en förra året som bestyckades mer lämpligt i samband med byte till SLP-pipa och det blev bra med fart.

Finns nog massor att läsa om den saken på detta forum.
 

roBain

Välkänd medlem
18 nov 2009
444
1
16
Örnsköldsvik
Röstar på RRen utav dom där alternativen.

Nu är allt detta vad jag tycker, finns säkert dom som tycker annorlunda så de behöv ni inte kommentera.
Men körställningen är mycke skönare, går riktigt gött om man bestyckar ner den som tidigare talare skrev, stabil, stryktålig osv.
Kan väl igentligen bara säga att enda - som finns på en RR är väl hur den är i lössnön, attackvinkeln är inte den bästa så den går lite tungt i snön. Men med fullmutter så går det mesta.
 

JANIJANI

Välkänd medlem
11 feb 2007
940
0
16
Vasa
Röstar på RRen utav dom där alternativen.

Nu är allt detta vad jag tycker, finns säkert dom som tycker annorlunda så de behöv ni inte kommentera.
Men körställningen är mycke skönare, går riktigt gött om man bestyckar ner den som tidigare talare skrev, stabil, stryktålig osv.
Kan väl igentligen bara säga att enda - som finns på en RR är väl hur den är i lössnön, attackvinkeln är inte den bästa så den går lite tungt i snön. Men med fullmutter så går det mesta.
Okey, tack fö svaret! Men hur är de med polaris RR, kan man lita på att maskinen håller?
 

JANIJANI

Välkänd medlem
11 feb 2007
940
0
16
Vasa
Vad skall man köpa då man ska bestycka? och vad skall man köpa för att få optimal effekt?