Köpa nonslip

Kribergarn

Aktiv medlem
10 maj 2011
74
0
6
Umeå
Skulle vilja ha förslag på vars man kan handla 8 kuggs nonslip till en edge 800 har 27 mm 6 kantig axel,

Samt även tips på hur man får dom rätt på axeln när det ska till och pressas.

Är det något mer man bör skaffa direkt, typ kedja, drivaxellager osv
 

weseco

Aktiv medlem
15 apr 2009
56
0
1
Hudiksvall
ja skoterdelen.se har ju bra pris på drivhjul tycker ja. Där har jag köpt mina drivhjul iaf. Och då ska du köpa storleken 1 1/16"-1 1/8".

När du ska pressa på dom så gjorde jag en hylsa som gick precis på axeln. då var de inga problem alls att få på dom.
 

Kribergarn

Aktiv medlem
10 maj 2011
74
0
6
Umeå
Ok tänkte mest på hurlångt in på axeln och lite sådana grejor, flytta/ korta boggieskenor? Sätta in extra axel längst fram med hjul på?
 

weseco

Aktiv medlem
15 apr 2009
56
0
1
Hudiksvall
Du ska flytta ut drivhjulen 5cm för att få dom rätt. Jag kapa bara av dom svarta skydderna på skenorna typ 2cm och då var de inga problem. Skenorna tog i nån gång i drivhjulena när ja åkte över nån hög dikeskant. Annars så kapar du bara av skenorna 2cm.

Nån extra axel behöver du nog inte sätta dit.
 

Kribergarn

Aktiv medlem
10 maj 2011
74
0
6
Umeå
En liten update då, så här gick det: monterade dit non slip skaffade ett billet antistab kit och kapade skenorna några cm. Monterade ihop allt och for ut å provade skotern gick som en dröm.... Var bara ett lnattrande ljud från vändhjulen som var lite irriterande, tänkte att det kanske är lineningen på mattan eller nå't. Men till min stora fasa såvar det slidesen som slagits lös och rundat vändhjulen och låg där som en banan.

Lösning kapade två snitt i boggie skenorna och bröt upp dom samt svetsade ihop skiten. Nu fungerar det klockrent!!!
 

Attachments