köpa ny skoter! Max 30 000

smidpelle

Välkänd medlem
27 nov 2008
114
0
6
Piteå
hej nu är det tags för en skoter, så nu är problemet vilken skoter jag ska ha. Skriv vilka för och nackdelar der är på dom. den for max kosta 30 000, snälla hjälp mig med förslag :hmmmm2:

smidpelle

Välkänd medlem
27 nov 2008
114
0
6
Piteå
Sv: köpa ny skoter!

jag är en 175. jag vill ha en skoter som går bra i lite djupare snö, den behöver inte gå jättefort men den ska klara sig utanför leden

Casy

Välkänd medlem
5 dec 2007
628
0
16
Mörsil/Krokom

zx-chassiet eller evo-chassiet är nog en av dom bästa när det gäller 25-30 papp. Iaf om man tänker på fjädringen. Möjligtvis att en edge har bättre hållbarhet i svetsar och dyligt?

EDIT: såg nu att du gillar pudersnö ;) då kanske en rmk eller nån av arctic's längre maskiner kan vara något..

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna

Kika på Polaris RMK, Ski-doo Renegade (bra allround) och Arctic cat Mountain cat

smidpelle

Välkänd medlem
27 nov 2008
114
0
6
Piteå

tack så mycket för alla förslag, men är det nångon skoter som jag inte ska köpa?

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå

Rotax 800 runt 01,02 osv. ska du nte köpa.
Försök hitta en Mountain Max dom är en bra kombination mellan led och bergsmaskin.
Ski-doo/Lynx 550 modeller är ofta underkattade. Men dom ligger tyvärr lite högre.

SXR kan ju vara något också, dock lite sämre vid sidan av leden.
Lynx Enduro 600 -01 och frammåt är fina.
MXZ -01 och frammåt, DOCK EJ 800'an.

Ska det inte vara sport så finns ju typ viking II och III , men dom försvinner snabbt från blocket om kursen är rätt.

Såg en viper som låg på 33 000, den går ju säkert att pruta det där sista på.
Vet inte om den är kvar dock. Det är fina maskiner :)

smidpelle

Välkänd medlem
27 nov 2008
114
0
6
Piteå

Rotax 800 runt 01,02 osv. ska du nte köpa.
Försök hitta en Mountain Max dom är en bra kombination mellan led och bergsmaskin.
Ski-doo/Lynx 550 modeller är ofta underkattade. Men dom ligger tyvärr lite högre.

SXR kan ju vara något också, dock lite sämre vid sidan av leden.
Lynx Enduro 600 -01 och frammåt är fina.
MXZ -01 och frammåt, DOCK EJ 800'an.

Ska det inte vara sport så finns ju typ viking II och III , men dom försvinner snabbt från blocket om kursen är rätt.

Såg en viper som låg på 33 000, den går ju säkert att pruta det där sista på.
Vet inte om den är kvar dock. Det är fina maskiner :)
okej. Måste man skruva mycket i mxz an och enduron?

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare

En skottsäker skoter som tar dig i lössnön bra och går förvånansvärt bra efter led är RMK 700 -99. Haft en sådan och tycker att mer skoter för pengarna kan man inte få =)