köpa RX Warrior.

småland

Medlem
16 dec 2012
8
0
1
Hej är ny här på forumet.

Jag har en fråga till er som har lite koll på modeller.

Var så att jag hade förra vintern en yama SRX 700 som jag var nöjd med och en rolig skoter. Men eftersom det såg ut som att jag inte skulle va i Sverige på hela vintern så sålde jag av den. Men nu har det blivit ändrade planer.
Och har åter börjat kolla på skoter igen. Denna gången är det en RX Warrior från 04 som jag söker och är intresserad av. Är det någon som ägt båda och kan ge mig en jämförelse på dessa. Och även förklara lite hur warriorn beter sig. Kan säga att här där jag bor har vi inga leder utan vi åker på isar snötäckta åkrar. Så det blir både lek och långåkning. Det händer även ibland att man tar skotern till t.e.x en dag isfiske med allt som tillhör och då drar vi med pulka med grejer efter.


Hoppas jag inte vände till det alltför er med mina frågor.
 

EngeMickman

Välkänd medlem
22 aug 2010
372
6
18
Piteå
Warriorn är ju fyrtakt. Underbar motor i rx1/apex! 700:an är ju även den en trevlig maskin! Warriorn är tyngre att handskas med men inga större problem om man inte väger allt för lätt. Sen sitter du ju högre å bättre på warriorn, är väl nåt mellanting av gamla låga sittställningen och nya höga körställningen! Warriorn är lite längre än srx:en, 345cm matta mot 307cm.. Srx:en tycker jag är bättre/roligare på leden men utanför leden går den knappt köra utan att fastna.. Warriorn är väl heller ingen lössnömaskin direkt men längre matta glr den lite bättre kanske..

/M
 

Säfwast

Välkänd medlem
16 mar 2010
638
1
16
Sävast
Har haft nya och gamla warriorn, skottsäker maskin som aldrig krånglar. Dom håller 2000mil utan att det behöver hända något förutom slitdelar. Men är du en lössnö åkare bör du leta vidare. Köp nyare warriorn för myyycket bättre körställning. Warrior -04 har körställning Anno 1984.. Om du inte moddar den till oigenkännlighet..