Köpa skoter! Budget: 25-35000

Liibo

Ny medlem
10 jan 2010
2
0
1
Falun
Hej jag ska köpa en skoter, min budget ligger på mellan 25-35 tusen ungefär. Jag har haft en lynx enduro rave 494 för några år sen så jag kan ju åka.

Men vilken skoter är bäst för den penningen? Jag vill ju ha en skoter helst som håller och som man slipper skruva med hela dagarna.

Och hur långt får en skoter gå innan man ska börja fundera, är tex 600:a för mycket? och vad ska jag kolla efter på skotern när jag köper den efter fel.

Jag tittade på en lynx enduro 550- 05:a för 34:a, är det en bra maskin?

Vore jätte tacksam för dom som hjälper mig, eftersom jag inte är så insatt i det.

Tack på förhand. /Danne

Swapped

Välkänd medlem
4 nov 2009
180
38
28
Sv: HJÄLP av er som kan det här!

Miltal säger inte så mycket, men runt 7-800 mil brukar iallafall jag renovera och kolla igenom motorn. Nya kolvar osv.

Rotax = skruva. Vi har 3 Rotax maskiner i min skoterkörar krets och vi bara skruvar hela dagarna. Alla andra kör arctic och dom får tillochmed KÖRA sina maskiner. Aldrig några problem.

EFI säger jag bara.

Bara min erfarenhet.

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Du kan ju köpa en Mountain Max:biggrin1: men ingen äldre än 00 för dom är mer touring än lössnö. Ligger väll mellan 25-35tusen

Dom flesta är i dåligt skick men de är bara för att dom är väll använda, hittar du en fin så är det en bra skoter:p
Kolla mattan efter sprickor bara för dom hade dålig kvalitet.

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
tipps på kanske en edge 6-700.hadde själv en 5dge 500 som jag tävlade enduro med i 3år fungrade toppen.
Men men lynx är ju lynx rave 800 -01 är en favorit