Köpa skoter?

• Trådskapare Ej medlem/Inloggad
  • Startdatum
E

Ej medlem/Inloggad

tjenare.. jag har tänk köpa en rolig pålitlig lekskoter för ca 30 000 - 40 000..
kan ni gem mig några förslag på vad jag ska lägga pengarna på?
Lång eller kortbandare?

// Zacke

SlotH

Välkänd medlem
1 jan 2000
152
0
6
Sverige
Visit site
Beror helt på din körstil, gillar du puder/klättra så kanske inte arctic Mountain Cat, SkiDoo Summit är så dåligt val. Men gillar du att köra efter led & hoppa så bör du väl satsa på en SkiDoo mxz, arctic cat ZR, Lynx Rave. Valen är många i den prisklass du talar om.
Vad hade du tänkt dig för motorstorlek?

E

Ej medlem/Inloggad

Om du vill ha en maskin som går i snö så ska du köpa en typ RMK eller Summit av nåt slag, Yamaha mountain lite 500 är också en bra maskin med lite mindre power i motorn. Om du vill ha en ledmaskin så hade jag köpt en xc 500-600 eller en mxz 500-600, xc 500 är en riktig kvalitéts maskin som bara går och går.

E

Ej medlem/Inloggad

köpa skoter

SlotH skrev:
Beror helt på din körstil, gillar du puder/klättra så kanske inte arctic Mountain Cat, SkiDoo Summit är så dåligt val. Men gillar du att köra efter led & hoppa så bör du väl satsa på en SkiDoo mxz, arctic cat ZR, Lynx Rave. Valen är många i den prisklass du talar om.
Vad hade du tänkt dig för motorstorlek?

jag hade tänkt mig en 600 men det beror ju också på vad det är för skoter.. jag har funderat på antigen en summit eller en MXZ men det är svårt och välja :/ jag kör ganska mycket puder men ligger även lite på led, men så mycket hoppande blir det inte.. vad får man lägga ut för en hyfsat ny summit 600 i bra skick?

E

Ej medlem/Inloggad

Jag körde en arctic cat zl 500 -00 förra helgen gick hur bra som helst.. inte stor skillnad på en zl å zr.. det är nog mer en smaksak. Men jag tyckte då att zl:en gick riktigt bra dom kostar runt 30 000.