Köpe av Yamaha Rx1 turbo

Kanonen

Ny medlem
6 feb 2011
4
0
1
Norge
Hej, jag har länge planerat på att köpa mig en yamaha rx1 eller apex med färdig monterad turbo och har nu äntligen samlat mig kapital att köpa en och faktiskt funnit en som jag är intresserad av. Det är en rx1 -04 förlängd till 154" med Garrett GT2560r kullager turbo. Det är något helt annat än mcx kittet men ser utom ordenligt bra byggt ut. skotern ser i sin helhet ut att vara i topp skick och påstås vara ca.270hk. Men jag vill ha tips från folket som är mer erfarna inom detta området, är den skotern jag beskriver värt 80.000kr? och vad skall man vara observant på vid handeln, några specifika delar på skotern som slits ut snabbare än andra?

uppskattas ytterst råd och tips

Kanonen

Ny medlem
6 feb 2011
4
0
1
Norge
Okej, f.o.m vilken årsmodell byter det chassit, är det den apex -06 o. nyare? jag sade fel pris. den kostar nämligen ca.70.000kr. omvandlat från euro. priset är inte avgörande men jag anser mig inte vara så pass proffesionell så att ja behöver det allra bästa så ja skulle kunna tänka mig en yamaha med turbo kring 60-80 tusen som är i körbart skick. godtas även reparasionsobjekt om så finns