Köpråd F7 - 03-04

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Är lite sugen på en F7,a. Min ekonomi tillåter nog inget nyare än 03 tyvärr. Vad ska man kolla på dessa för att inte buy the pig in the bag så att säga?

Jag har hört nåt om microsprickor, vart finns dessa isf? chassie? boogie?

Va nån som sa att EFI,n va för snålt ställd så rasrisken va rätt stor och även oljepumpen va snålt ställd på dom.

Sen va det nån som sa att man skulle montera ett munstycke i nån bränsleslang för att få den å gå snålare och bättre. Sant/falskt?

Låter ju lite konstigt om så är fallet och EFI,n är för snålt ställd. Jag är kass på datorer och har sökt så gott jag kan men hittar inte direkt det jag vill veta.

Vad bör bra komp vara ifall man åker å tittar och vill göra ett test?

Om nån som är duktig på arctic ( camata, odysse mfl) kanske kunde kika på blocket och kolla på de 03-04 som finns å kanske tipsa om vilken som verkar vettigast?

Jag vet att det är många frågor men vill verkligen inte köpa nåt skit IGEN. förra säsången köpte jag en MXZ 600 som gick en gång sen aldrig mer, sen köpte jag en ZR600 som gick svinbra i 3 mil sen lossna all nicasil i vänstra cyl så den rasa så jag vart ganska less och fattig. Tack på förhand.

Kris.

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Är en kanonskoter för pengarna! bör väl gå få en för 30-35k
På 03an är det de vekaste chassiet,
kolla efter sprickor i hela framvagnen, bulken, även i tunnlen i "vecket", vanligt att de blir sprickor.
hårfina sprickor i boggieskenorna, man måste kolla riktigt noga för att se dom i vissa fall.

efin och oljan ska de inte vara nån med fara vad jag vet.

komp kan du ju kolla om du vill, viktigast att de är jämnt, sen ska de inte vara allt för lågt heller..

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
efin är aldrig för snålt ställd , vissa 03:eek:r var för snålt ställda std , dom har skurit för 7 år sen och blivit uppjusterade ,
satsa på en 04:a den har fixed pin vikter i variatorn och vev tappen är kraftigare 03:ans motor går dock ngt bättre std men
de kan man enkelt justera till , munstycke i slangen och en tändkil ..

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Tack för infon. Nån annan som har nåt matnyttigt å tillägga? Den jag ev ska åka å kolla på i helgen har dom bytt drivaxel på det är en 03,a, till följd av detta så säger han att hastighetsmätaren har kukat ur. Nån som har nån idé om vad som kan ha hänt?