Köpråd: IQ 600RR SE

Flaeskbulle

Aktiv medlem
15 mar 2007
84
0
6
Ingen som har en 600RR SE som kan berätta lite positiva eller negativa argument till varför jag ska byta bort Assaulten? :p
 

Flaeskbulle

Aktiv medlem
15 mar 2007
84
0
6
varför byta bort assaulten.. gå in på www.motospeed.se och köp en pc5 färdig mappad för din maskin.. sen är det bara att ge järnet! :)
Det har väl mest med ledegenskaperna att göra, visst en RR SE är nog inte i närheten av lika lätthanterlig som Assaulten i djupsnön istället. Sen har jag en känsla av att chassiet på RRen är tåligare än på Assaulten. Med tanke på att Assaulten ska vara en "hopp och lek" modell utav en klättermaskin så är ju chassiet bra klent verkar det som.
 

Andreas_H

Välkänd medlem
11 nov 2006
258
0
16
Horrsjön
jag har en 600 rr se är nöjd med den på leden känns det knappt att det är en längre maskin. och den är så lätt hanterlig i pudret tycker jag men vist ska man åka mycke puder å klättra så räcker inte 600:an till riktigt. fotstegen är hala som fan måste göras något åt jag satt på halkskydds plattor blev kanon. å så tar de in snö i luftburken mellan huven och lyset så där tätade jag men silikon så nu funkar den i lössnö. och dämperiet är underbart kvittar va det kommer för gupp så sväljer de det som om ingenting hadde hänt helt underbart. jag har funderat lite på en assault faktikst kan du ge mig lite tips om den är du snäll för och nackdelar. mvh Andreas.
 

Flaeskbulle

Aktiv medlem
15 mar 2007
84
0
6
Assaulten är grymt lättlekt i djupsnö, sjukt lättburkad. Mattan är väl kanske inte den bästa i djupsnön då den är rätt tung men på packad led så greppar den som fan. Kan ha en tendens att bli lite vinglig då man ska klättra då den gärna vill stå i 90grader och då yttre vändhjul saknas. Enligt mig är det en helt värdelös maskin på leden, skulle tro att du kör fortare med en "vanlig" RMK. Chassiet verkar inte tåla allt för mycket misshandel samt att de nedre A-armarna är under all kritik, har lyckats kröka 2 stycken då jag touchat någon stubbe och dom kostar 3200:- styck. Sen har vi ju problemet med att den kan hosta till ibland men det märker man väl mest bara då man kör på leden. Ska tydligen funka bättre ju högre över havet du är.
Beror som på vad man är ute efter för slags maskin, jag skulle vilja ha en längre maskin som tål hårdare ledkörning och som man kanske kan hänga på dom kortare maskinerna med.
 

Andreas_H

Välkänd medlem
11 nov 2006
258
0
16
Horrsjön
Assaulten är grymt lättlekt i djupsnö, sjukt lättburkad. Mattan är väl kanske inte den bästa i djupsnön då den är rätt tung men på packad led så greppar den som fan. Kan ha en tendens att bli lite vinglig då man ska klättra då den gärna vill stå i 90grader och då yttre vändhjul saknas. Enligt mig är det en helt värdelös maskin på leden, skulle tro att du kör fortare med en "vanlig" RMK. Chassiet verkar inte tåla allt för mycket misshandel samt att de nedre A-armarna är under all kritik, har lyckats kröka 2 stycken då jag touchat någon stubbe och dom kostar 3200:- styck. Sen har vi ju problemet med att den kan hosta till ibland men det märker man väl mest bara då man kör på leden. Ska tydligen funka bättre ju högre över havet du är.
Beror som på vad man är ute efter för slags maskin, jag skulle vilja ha en längre maskin som tål hårdare ledkörning och som man kanske kan hänga på dom kortare maskinerna med.

okej men det där hostandet som assaulten har händer det ofta? är det så man känner att maskinen lägger av eller? ja vill du ha en lång maskin som går å köra fort med på led då ska du defenetivt ha en rr:se jag har aldrig känt underbarare dämpare på en snöskoter helt sjukt de sväljer allt =) å den tar sig fram bra i lössnö. men de tar in snö mellna lyktan och huv så det kommer in i luftintaget men det fixade jag med att täta med silikon.
 

Flaeskbulle

Aktiv medlem
15 mar 2007
84
0
6
Märker mest det där hostandet då man ligger och halvsover efter leden och får för sig att trycka till på någon liten knöl. Kör man aktivt så märks det inte, sen så finns tydligen inte problemet då man kör på högre höjder.

Jag satt och funderade över detta byte tidigare idag och jag tror jag står över RR:en och försöker göra något åt Assaulten ist. för det är trots allt en fin maskin :)
 

Andreas_H

Välkänd medlem
11 nov 2006
258
0
16
Horrsjön
Märker mest det där hostandet då man ligger och halvsover efter leden och får för sig att trycka till på någon liten knöl. Kör man aktivt så märks det inte, sen så finns tydligen inte problemet då man kör på högre höjder.

Jag satt och funderade över detta byte tidigare idag och jag tror jag står över RR:en och försöker göra något åt Assaulten ist. för det är trots allt en fin maskin :)


okej ja men då är det ju inte så farligt än dåå da. ja vist gör så det verkar ju vara en kanon maskin assaulten vilken årsmodell har du 09/10 ???