köpråd lössnömaskin

lutte

Medlem
27 dec 2011
8
0
1
piteå
Hej

går i tankarna om att köpa en nyare maskin då jag nyligen sålde min summit 800 03. men jag vet inte riktigt vilket märke och vilken modell som passar mig bäst.

det kommer bli hyffsat mycket ospårat i skogen i diverse olika lutningar när vi är flera sim åker. men när jag kör solo blir det oftast mycket pudersurfning och lite led. är inte ute efter o hoppa och göra bakåtvolter.

Vill gärna ha tips på maskiner och funkar till mitt endamål och som har lite power utan attvara för tungkörd.

En av maskinerna jag ska kolla på är
http://www.blocket.se/pitea/Ski_doo_Summit_800_X_RS__O7_37596913.htm?ca=1_11&w=0

en långmilare så vad ska man kolla extra noga på?

Så öcerskölj mig med förslag på skoter för kring 70k

mvh

Tim

lutte

Medlem
27 dec 2011
8
0
1
piteå
Jo en M hade ju it varit fel men att hitta en som finns på firma i rätt pengar är inte enkelt. Har provat kompisens m8 och den går fint men känns förlegad i chassit.

O vilken rmk finns ju fler modeller av dom än vad jag har kalsonger.

Saxzor95

Välkänd medlem
27 mar 2011
410
0
16
Utanför Älvdalen
Jo en M hade ju it varit fel men att hitta en som finns på firma i rätt pengar är inte enkelt. Har provat kompisens m8 och den går fint men känns förlegad i chassit.

O vilken rmk finns ju fler modeller av dom än vad jag har kalsonger.
En m7 ? fast kanske är svårt att hitta

lutte

Medlem
27 dec 2011
8
0
1
piteå
Nu i första hand så vill jag helst köpa från en firma för att ha visst skydd plus att finans är lättare att ordna då jag enbart tänker plundra ca hälften av kostnaden från buffertkintot.

men om man pratar rmk vilken eller vilka av dessa är nå att ha? Finns ju som sagt många olika.

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
RMK skulle jag titta på en Dragon maskin, den med 700 snurran årsmodell -07.

Nytron är riktigt fin, driftsäker dock lite för tung i mitt tycke.

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
RMK skulle jag titta på en Dragon maskin, den med 700 snurran årsmodell -07.

Nytron är riktigt fin, driftsäker dock lite för tung i mitt tycke.
+1 på rmk 700. Jag är äckligt nöjd med min motor och chassiemässigt, framdämparna är mjuk som fasen däremot, men det har man löst med ett par fox float och nu känns det som jag aldrig vill byta skoter=)