köpråd sabercat ext 700.

J

Jona$

Har en vännina som vart sugen på denna.
http://www.blocket.se/jamtland/Arctic_Cat_Sabercat_700__05_29910560.htm?ca=4&w=2

Jag är inte så insatt i dessa men förstått att stora skillnaden mot en vanlig f7 ext är att den har mjukare dyna,elstart och back. Men det finns välldigt få å nämns knappt vilket ger mig dåliga vibbar precis om fusion 900 vart.

Finner även priset högt då det finns en till ute av företag,visserligen en 500 och ingen ext, men 1år nyare samt ändå att företag saltar priserna borde rikta denna nedåt?

finns det nåt lämpligare kanske om man ser till att detta är en mindre tjej som behöver en lättmanöverad maskin med pulver i crosscountry-segmentet mellan 40-50k

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Sabercat är ju en rätt lämplig tjejmaskin om man får säga så. Mer än en tjej jag känner ogillar startsnöre och att lyfta runt maskinen istället för att backa.
Det finns inte så många på marknaden och jag tycker de är ganska dyra. Elstarten kan man egentligen leva utan, EFI-maskinerna startar alltid på andra rycket. En backsats brukar gå att hitta på Blocket lite då och då. Känns som du kan få ganska mycket mer för pengarna både om du siktar på en F7 EXT eller liknande, ännu mer förstås om du kan tänka dig att handla privat och inte av handlare.

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
Det är i princip F7á som har el-start med fjärrfunktion&backväxel standard och lite annorlunda dyna då det finns en löstagbar packlåda som sitter under dynan baktill,Stötdämperiet är nog lite mjukare än på en F7á så i det fallet är det nog ingen fara...
Men som du själv skriver så är det en lite ovanlig modell.tyckte kanske att priset var lite högt bara..