Köpråd. Summit XR-s -07 eller Summit xp 800r -08?

mediapimp

Välkänd medlem
21 okt 2010
260
0
16
Ska köpa ny skoter men blir väldigt osäker på vad jag ska välja.

Har hört talas om att r-motorerna/variatorn äter remm. om det nu är så går det att åtgärda?

Jag har skummat igenom forumet men det är mkt snack om vad folk tycker och inte konkret information om hur det går att lösa eller ej.

Mycket tacksam för svar.

Mvh

E

ejwbegysv

Skulle nog satsa på XP:n i detta fall då det är ett modernare chassie med bättre andrahandsvärde... beror ju så klart vad du hittar för priser själv...

Bägge skotrarna är riktigt bra..

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
problemet med veven verkar ju vara åtgärdat.

vad de gäller remkäkningar så finns de div. grejer man kan göra..många har kört 100mil på samma rem med div. trix osv.
hade iaf kört på en XP..klart bättre maskin.

mediapimp

Välkänd medlem
21 okt 2010
260
0
16
261 visningar, 5 svar. men tack till er som svarat. har dock fortfarande inte bestämmt mig.. kollar en del på polaris också..

marcus lindström

Välkänd medlem
5 mar 2007
122
0
6
Skellefteå
Jag ställde mig precis samma fråga inför senaste skoterbytet. Jag valde att gå på en 07:as summit X-rs. Jag köpte en som gått bara ca 300 mil men åkte ändå på ett motorras direkt (veven). Har dock hunnit med ca 80 mil efter det är är riktigt imponerad över hur bra den tar sig fram. Hade problem med att remmen tog slut fort men har drevat ner den nu och gjort ventilationshål och det verkar funka mycket bättre.

Har aldrig kört XP summit men är iaf väldigt nöjd med X-rs:en